Petua Elak Menangis Hiris Bawang


Assalamualaikum ...

Ni lah kalau dah jadi addict cari petua .
Seronok pula rasanya .
Banyak yang boleh dipelajari .
Kali ni vee nak kongsi tentang 
petua elak menangis masa hiris bawang .

Adatlah kan bila hiris bawang tak kira la
bawang kecik ke besor ke yang kaler merah menyala tu 
confirm akan berjurai air mata .
Ada kata sebab pisau tak tajam .
Ada juga kata jangan melawan angin ,
ada juga yang pakai cermin mata 
kalau untuk elak mata dari kepedihan .
Jom try petua ni ...


 Petua Elak Menangis Hiris Bawang


Petua Elak Menangis Hiris Bawang


Caranya mudah saja kengkawan ya .
Selepas kupas kulit bawang ,
korang cuma perlu rendam bawang 
dalam air garam dalam sepuluh minit .
Lepastu , hirislah bawang macma biasa ya .

Selamat mencuba .




5 Sila komen:

  1. yke kak...nnt kulit nye tanggal dgn mudah la skli ek

    ReplyDelete
  2. ooo rendam dengan air garam
    thanks sharing yea :)

    ReplyDelete
  3. ohh..rendam air garam dulu ke..orait dah tahu lepas ni x nangis lagi :-)

    ReplyDelete
  4. Saya suka berdrama-drama air mata masa potong bawang ni. Minta simpatilah kononnya. Nanti superheroes semua datang dekat sambil peluk Mommy dok fikir beloved Mommynya menangis!

    Dulu pernah buat juga Vee yang letak bawang kecil kat hujung pisau tu tapi tak ingatlah menangis air mata ke tidak masa tu!

    Yang Vee beri ni tak pernah cuba. Nanti saya cuba ye sebab kalau potong bawang tu biasanya untuk seminggu punya!

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...