Tak Sempat Nak Raya Haji


Assalamualaikum ...

Seminggu cuti sekolah , macam - macam yang berlaku .
Ni kisah masa cuti sekolah 12 september lah .
My kakak selain sibuk dengan baby , 
sibuk juga menanda kertas peperiksaan .
Jadi dia tak ambil port apa anak-anaknya buat .
Memasak , 3 anak dara tu yang buat .
Cuma perlu turunkan arahan saja ... senang .

Tetiba di kala maghrib itu Vee terpandang ...


 Tak Sempat Nak Raya Haji



 Tak Sempat Nak Raya Haji



 Tak Sempat Nak Raya Haji

Komen my kakak ;
 " Tak sempat nak raya haji dah tak cantik umah mama . "

Abaikan cotengan kat dinding tu .
dah tak larat nak marah dan psiko mereka .
Lantaklah , janji rumah tak runtuh .
Nilah hasilnya membesarkan anak 5 orang .
Betul tak JR .
Macam mana MD , hebat tak ?
Mau mengaum sepanjang zaman MD klu ada 5 .
... hik hik hik .

Ke - enam masih baby .
Next year baru boleh join lah .

Rumah my kakak memang sentiasa happening / meriah .
Kalau senyap maknanya mereka tidurlah .
Bila mereka tak ada , rasa sepilah pula 
walaupun memang aman dan damai sekali 
... heh heh heh .
Boleh tengok Astro tanpa berebut remote u !





8 comments:

  1. langsir tertanggal ke tu? mudah jer nak pasang balik kan...hehehe sempat raya juga nanti.

    ReplyDelete
  2. Anak2 masa kecil memang sangat kraetif. 6 anak saya juga dulu begitu, dinding rumah dijadikan mereka Balai Seni Lukis penuh dengan lukisan gambar orang kenit, pokok, rumah, bukit. Bila tak larat cuci, biarkan saja. Buat lenguh tangan, hari ini kita cuci, esoknya ada lukisan baru...
    Bila anak-anak semua dah besar sekarang rasa kesian pula dengan dinding rumah yang tak ada sesiapa yang sudi nak menunjukkan kemesraaan mencontengnya....

    ReplyDelete
  3. suka suasana rumah yg riuh rendah ni... happening aje hehehe

    ReplyDelete
  4. Rumah kalau ada budak2 tengah membesar macam ni la..nak dinding cantik2 tunggu depa dah masuk sekolah rendah..masa tu masing2 dah tak kisah nak conteng dinding sebab masing2 ada buku..heheheh

    ReplyDelete
  5. HHAHAHA... SAMA LE KITA.... 5 ORG NAK KAWALL.. MMG TAK LE.... DINDING TOKSAH CAKAP LE, YG PALING LEGEND DEPA LUKIS BENDERA MALAYSIA SEBESAR2NYA KAT RUANG TAMU GUNA MARKER, CUTI MERDEKA ARITU... SADIS NENGOKNYA.... MCM BIASA AYAHNYER CKAP.... BIAK PI LE UMI.... NAK WAT LAGU MANA..... UMI DIA BERASAP AJE DENGO...

    ReplyDelete
  6. ada anak sedara memang begitulah ragamnya..habis tunggang terbalik rumah atuknya.tapi bila diorang takde, tercari-cari jugak

    ReplyDelete
  7. Saya baru dua dah rasa nak pitam selalu inikan pulak 5. Mahu tak sempat saya nak pitam nanti :) Hasil seni mereka ni kalau boleh dicompilekan memang kena simpan. Mana tahu bila dah besar tetiba jadi artist ternama. Kita juga yang bertuah ada hasil seni mereka masa kecil-kecil tau ^__^

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...