7 Perkara Yang Buat Korang Sakit Kepala Menjelang Raya



7 Perkara Yang Buat Korang Sakit Kepala Menjelang Raya  | Ada ang masih shopping raya ? Confirmlah ramai lagi yang shopping raya kan . Selagi tak masuk hari raya , memang melambak je orang cari kelengkapan raya . Kat tempat sis ni tak meriah tahun ni . Dari awal Ramadhan , sampai la dah na dekat raya ni , orang yang pi shopping ramainya sama je macam tak sambut raya . Tapi kalau kat kampung sis sana , malam raya confirm jalan masih jem dek kerana manusia yang teramat ramai .


7 Perkara Yang Buat Korang Sakit Kepala Menjelang Raya



7 Perkara Yang Buat Korang Sakit Kepala Menjelang Raya 


Macam tu ke pening kepala korang bila nak sambut raya ? Ala , biasalah kan . lagilah kalau ada ramai anak . Macam perangai nak layan . Tu yang pi shopping setiap sabtu tapi masih tak selesai . Itu my kakaklah ... heh heh heh .

Betul ke cuma ada 7 Perkara Yang Buat Korang Sakit Kepala Menjelang Raya ? Rasanya lebih lagi kot . Apalah agaknya yag buat korang pening kepala agaknya ya . Itu korang kena kiralah sendiri berapa ya . 

Selalunya yang menjadi asbab sakit kepala menjelang raya ni RM lah kan . Banyak mana pun RM , kalau semua benda nak tukar baru , jawabnya balik dari kampung puasa berjamaah le sekeluarga . Jangan korang mintak duit raya anak sudah ... heheheee .

Dalam situasi ni , orng yang berniaga sendirilah selamat . Yang makan gaji ler yang kena ikat perut sampai hujung bulan . 

Apa- apa pun , korang kenalah pandai buat bajet sendiri . Berbelanjalah ikut kemampuan sendiri bukan ikut selera sendiri ...

Kepada yang dah nak pulang ke kampung , Berhati-hati ketika memandu . Kalau letih tu , berehat dulu . Lagi baik kalau ada ahli lain boleh mandu juga . Jadi bolehlah ganti bila pemandu letih .


Selamat menyambut syawal . MOHON MAAF ZAHIR DAN BATIN andai ada coretan dan komen saya yang mengguris rasa ...




6 comments:

  1. Nampaknya kebanyakan punca pening kepala ialah RM.
    RM banyak mana pun X cukup.
    Behemahlah berbelanja.

    ReplyDelete
  2. SLMT RAYA MAAF ZAHIR BATIN QV..NK RAYA PENING LPS RAYA PUN PENING HEH..HEH..

    ReplyDelete
  3. Selamat hari raya aidil fitri juga.
    Seelok-eloknya kita kena berbelanja ikut keperluan barulah tak pening kepala, kalau ikut kehendak semua nak haru-biru kalau terlebih bajet.

    ReplyDelete
  4. ehehe yang tadak anak lagi pun pening kepala gak.. ehehe..

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...