Tempat Makan Seluruh Malaysia Yang Korang Perlu Cuba


Tempat Makan Seluruh Malaysia Yang Korang Perlu Cuba | Bagi korang yang suka makan , jalan-jalan cari makan aka food hunter macam MD , mencai tempat makan yang sedap melalui google tu tak jadi masalah . Maklumlah , dah banyak perkongsian di maya kan . Bak kata orang Malaysia , Sharing Is Carring gitu .


Tempat Makan Seluruh Malaysia Yang Korang Perlu Cuba


Tempat Makan Seluruh Malaysia Yang Korang Perlu Cuba


Bil sebut seluruh Malaysia , korang yang kerap balik kampung tak kira lah belah suami / isteri atau kampung sendiri , atau pi jalan-jalan cuti-cuti Malaysia , bolehlah pergi Tempat Makan Seluruh Malaysia Yang Korang Perlu Cuba untuk rasa betul ke idak sedap makanan tu .

Makanan di Tempat Makan Seluruh Malaysia Yang Korang Perlu Cuba ni pelbagai jenis . Dari masakn mee , roti canai , masakan daging , ikan , pasembur , sup hinggalah makanan Sabah dan juga makanan Sarawak .

Sis tak larat nak tunjuk satu - satu . Lagi cepat kalau korang cari sendiri . Yang pasti , Tempat Makan Seluruh Malaysia Yang Korang Perlu Cuba ini adalah tempat yang popular , menjadi viral dan ramai pelanggan .

Orang Malaysia kan , kalau bab makan , memang tak tolak . Sebab itu Malaysia ada lah antara negara tertinggi yang rakyatnya ramai obesiti . Malaysia kan syurga makanan . Ada pelbagai jenis makanan disebabkan ada pelbag bangsa . Itu uniknya Malaysia .

Tapi korang tak leh le salahkan makanan yang sedap-sedap tu menjadi penyebab korang obes kalau korang sendiri pantang nampak makanan . Walaupun puasa , bila berbuka , makan macam dah kebulur seminggu ... heheheee .

Ketahuilah bahawa banyak penyakit itu berpunca dari perut . Kalau korang nak kekal sihat sampai hujung usia , berdietlah . Boleh je makan apa sahaja tapi biarlah sederhana dan dalam kuantiti yang sedikit .

Rasulullah s.a.w kata , berhenti sebelum kenyang ... heh heh heh .



10 Sila komen:

  1. Bab makanan ni memang susah nak tolak tepi. Hidup untuk makan katanya. Hehehe. =D

    ReplyDelete
  2. MAKANLAH SELAGI ADA REZEKINYA KAN QV...EMELKAN ALAMAT QV YA..
    paridah.ishak@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Malaysia memang kaya dengan food... Tapi sayangnya tidak diketengahkan dan dipopularkan dikalangan pelancong luar negara... Pelancong lebih suka pegi thailand dan singapura...

    ReplyDelete
  4. Setuju berhenti sebelum kenyang elak masalah lain tiba kemudian hari

    ReplyDelete
  5. terliurnya tengok cheese nan tu.. dah lama teringin nak makan.. huhu

    ReplyDelete
  6. Malaysia paling food heaven... X terhabis makan!

    ReplyDelete
  7. ya ampun sedapnyaa... malam2 ni terliur

    ReplyDelete
  8. Hahaha! Puasa dah settled. Raya dah habis. Lepas ni bolehlah jalan-jalan cari makan. Saya kalau jumpa aje artikel macam ni memang saya kopipes lepas tu saya hunt satu persatu. Tapi itulah pasalnya, kalau pergi lepas tempat tu kena viral, memang nangis-nangis nak komplen aje kerjanya saya ni tau!

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...