STEAM SPONGE CAKE


ASSALAMUALAIKUM ...


Hari ni nekad awal pagi trus buka blog and edit . Takut tak sempat coz banyak sangat keje kena buat . Entry yang simple dan merupakan koleksi sis . 


STEAM SPONGE CAKE





Resepi ni den dapat dari kakak den seorang guru KEMAS . Kalau korang berminat , boleh lah cuba ya !



STEAM SPONGE CAKE


Bahan - Bahan :

     5    Biji  Telur
    120 gm  Gula Pasir ( 1 cawan rata )
    120 gm  Tepung Kek ( 1 cawan rata )
      50 ml   Air ( 1/4 cawan )
      20 gm  Ovallete ( 1 camb )
      60 ml   Butter Cair ( 1/4 cawan )

Cara membuatnya :

1. Pukul semua bahan kecuali mentega cair hingga gebu .
2. Masukkan mentega cair ,  gaul sebati .
3. Masukkan dalam acuan .
4. Kukus selama 45 minit atau sehingga masak .



SELAMAT MENCUBA !




4 comments:

  1. Sedapnya QV..
    Yg gambar tu tak letak koko ke Vee..
    Nampak kuning jer..
    Kalau akak nak plain macam tu tak payah letak koko tu ye..

    ReplyDelete
  2. fuhhh..terliur pulak..simple aje ni..boleh buat minum petang ni.
    tq vee

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...