Apa Boleh Buat Dengan Ciku


Assalamualaikum ...



Ini buah ciku buah tangan daripada kampung .
Tekak saya tak berapa boleh nak terima rasa dia .
Bila makan ada rasa gatal lak kat anak tekak tu .

Buah ni banyak manfaatnya .
Antaranay dapat atasi
cirit birit , melancarkan sistem pencernaan dan mencegah sembelit .



Buah ni nutriennya mudah diserap oleh badan .
Tapi kena wat jus lah .
Maka saya akan cuba wat jus
sama ada campurkannya dengan limau 
ataupun dengan susu pekat .
Harap - harap nya sedap dan
tekak saya boleh terima .

Teman - teman ada cadangan lain
selain daripada wat jus ker ...
banyak lak ciku saya dapat ni ...



8 Sila komen:

  1. saya memang tak ley nak bau ciku dan tak makan ciku... so tak dapat nak membantu gamaknya... hu hu hu...

    ReplyDelete
  2. Saya suka buah ciku. Lebih sedap kalau simpan sampai sejuk dlm peti ais...

    ReplyDelete
  3. laaa...sama la kita..kalau makan buah ni..gatal anak tekak,gatal dalam telinga ...

    ReplyDelete
  4. suka sangat ciku ni....apalagi kalau sejuk..

    ReplyDelete
  5. kita tak makan ciku..tak tau kenapa..tak boleh terima..

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...