Busuk Macam Kentut Lembu


Assalamualaikum ...

Hah! apa yang basuk sangat macam kentut lembu nih ? Ceritanya , pegawai kesihatan Washington , telah menaja kempen tentang rokok . Di Malaysia , ada juga kempen bahaya merokok ni . Siap letak amaran bahaya merokok pada kotak rokok , tapi perokok beli juga . Tapi kalau cukai rokok dihapuskan dan rokok dijadikan barangan mewah , supaya perokok tak ammapu beli , ada lak yang seludup rokok kan ... perokok sentiasa panjang akal !

Busuk Macam Kentut Lembu


" Merokok sama seperti menghidu udara buntut lembu ! "


Menarik tak statement nih ?

Alkisahnya , gas bercaun dalam rokok " metana " juga jadi bahan utama dalam kentut lembu malah dalam racun tikus juga ! Hah ! Amik cow ... hahahaaa

Iklan itu memaparkan seorang doktor memerah lemak daripada saluran utama jantung seorang perokok berusia 32 tahun yang tersumbat . Juga seorang perokok yang dah jadi mangsa barah terus merokok melalui lubang pernafasan yang ditebuk doktor dilehernya .

Hebatnya , iklan tu berkesan di California ! Rasa - rasanya kat sini , berjaya tak ? Susah sikit kan !!!


Busuk Macam Kentut Lembu


Perokok kat Malaysia ni TEGAR ! Wat la iklan dan kempen camna pun , mereka selamba jer ...
Bila dah kena barah , jawab mereka : 

" Redha dan terima jer . Nak wat camna kan ! " 

Tulah jawapan yang saya pernah dengar ...


Teringat pada satu hari , my anak buah berkata pada ayahnya ; 

" Abah , cikgu kata merokok tu bahaya . Nanti cepat mati  ! "


Abah menjawab ; 

" Abah tak hisap rokok . Abah hisap cerut jer . "

Ada jer nak menghalalkan cara ! ... heheheeeee ...



7 comments:

  1. Tak dapek nak tolong hehee..... Akak memang anti asap n bau rokok ni. Kalau ada org merokok dekat dgn akak rasa nak.......... Macam macam rasa ada.... Heeee

    ReplyDelete
  2. perokok kat malaysia mmg tegar.. naik la harga tinggi mcm mna pun, tetap hisap jugak..

    ReplyDelete
  3. Saya tak merokok. Tapi adik beradik lelaki saya kebanyakannya merokok. Jika ditegah, mereka akan kata: "Ayah kita perokok tegar meninggal pada usia 85 tahun. Ada orang zaman sekarang tak merokok, umur 40 tahun dah pergi..". Ada2 saja jawapan kalau dah ketagih!

    ReplyDelete
  4. hahaha memang sesuai sangat ... patut bagi perumpamaan pada vapers juga. sebab vapers ni walaupun kita cop dia sebagai perokok, diorang tak ngaku.

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...