Misi Menyelamat


Assalamualaikum ...

Anak buah tetiba kecoh meredah bilik QV
Ingatkan apa la yang serius sangat .
Rupanya si mieow Megpie buat hal lagi .
Maka setiap kali tu ler QV jadi penyelamat .



Suka - suka dia jer pi pijak yer .



Nak lawan ker ? Aku pun leh buka mulut besar tau .



owhhh . saja jer libas aku cam bola yer !



Sesekali nak bermanja . Ok per .



Ni nak cium ker nak ngap aku ni .
( tetiba kepala mengkarung tu ada kat dalam mulut Megpie .
Tak pasal - pasal mulut Megpie ni kena cangak .
Satu nyawa harus diselamatkan . )



Tempat santai aku nih . Best tak ?



Tahun lepas QV jumpa mengkarung bersantai di sini .
Ni pokok buas - buas kat taman mini herba QV .



Tuan aku ni asyik ganggu jer aktiviti aku la .
Nak main sekejap jer pun tak boleh .
Hurmmmm ... bosan !

10 Sila komen:

  1. nasib baik tak dimakannya.. baisanya kucing nie suka usik2 jer..hehehe

    ReplyDelete
  2. sama la ngan kucing kita... ada je mende2 hidup dia nak bawak balik. Ada yg besar2 plak tu. Menakutkan je

    ReplyDelete
  3. hehehe..ada dialog lagi..

    ReplyDelete
  4. kucing saya dulu suka tangkap sesumpah bawa balik rumah hehe dulu jakun tengok sesumpah bertukar warna, sekarang tak lagi :p

    ReplyDelete
  5. ni cicak tokek ke bukan? nape tak simpan QV? kot2 harga dia mahal ke. Eheee..

    ReplyDelete
  6. Selalu juga tengok kucing kat rumah main2 dgn tikus dan katak. Hari tu dia dpt burung, kesian sungguh burung yg comel tu....

    ReplyDelete
  7. Kucing memang suka. Kalau tidak selamatkan memang mati dimakan kucing.

    ReplyDelete
  8. dua2 binatang kat atas tu..anak2 takut..akak je ok..

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...