Bila Bunga Berguguran


Assalamualaikum ...

Petang tadi , cuaca sungguh indah dipandang .
Tapi cahaya mentari bahang membakar seisi alam .
Angin pula berhembus riang .
Maka bunga pun berguguran .


Bila Bunga Berguguran


Mukadimah perasan macam puisi gitu .
Bukan nak berpuisi sebenarnya .
Sesaja nak cerita tentang bunga depan umah yang berguguran .

Bila nampak je bebunga itu berguguran ,
vee teringat kisah yang dikatakan musim bunga 
di utara tanahair 
yang menjadi viral pada tahun lepas .


Bila Bunga Berguguran

Inilah pokoknya yang sama 
dengan kisah musim bunga tahun lepas .
Pokok yang den tak tahu namanya .
Bezanya tahun ini pokok ini berdaun .
Dan pokok ini ada di depan rumah juga di sekitar taman perumahan ini .

Selalunya pokok ini tak sempat tinggi gitu
sebab jiran india sebelah mesti suruh PBT potong .
Kerana mereka sakit mata dan hati 
bila bunga itu berguguran ke halaman rumahnya ...



Bila Bunga Berguguran


Kalau lepas ni , 
ramai yang bercerita tentang bunga berguguran ,
tahulah bahawa den dah mendahului mereka .
Den bukan copycat ...
... boleh gitu ?
... heh heh heh .

Dah tak ada citer lain bebenornya 
.... ngeh ngeh ngeh .







11 comments:

  1. DAH ADA BUNGA2 BERKEMBANG MCM TAHUN LALU YA..MUSIM PANAS BIASANYA BUNGA2 DIPOHON TINGGI GALAK BERKEMBANG...DI KL NI XKELIHATAN LG.

    ReplyDelete
  2. ingatkan nak buat entry cintan cintun tadi..hahaha

    ReplyDelete
  3. Salamaperkenalan. Feel free to visit n follow superbchombi.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Di Alorc Setar sekarang sedang musim bunga sakura. Cantik sekali. Nanti kalau ada masa saya akan kongsi gambarnya...

    ReplyDelete
  5. musim bunga kembali lagi..seperti tahun lepas..cantik ciptaan Allah SWT..

    ReplyDelete
  6. Salam. Hee kenapa sekarang pokok itu boleh tinggi pula? apa yang terjadi kepada jiran india itu? Hrmmm

    ReplyDelete
  7. Tengok tajuk teringat lagu Fauziah Ahmad Daud dulu-dulu ~_^

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...