Jakun PVR Astro


Assalamualaikum ...

Jakun PVR Astro | Orang yang dah lama langgan PVRAstro ni mesti senyum . Bagi den dan anak buah yang baru ada PVR Astro ni , menjadi jakun sekejap . Bukan jakun apa , jakun nak merekod program yang kami tak dapat tengok .
.

Jakun PVR Astro




Jakun PVR Astro


Kalau di hujung minggu , sebelah siang adalah masa den , anak buah dan my kakak tengok tv . Belah malam lak , masa men in the house . Tak de sapa yang nak kacau . 

Jadinya , bila sebelah siang ni , semua dok depan tv nak tengok program kegemaran masing - masing , memang tak boleh lah . Sebelum ada PVR Astro , kami guna sistem sapa pegang remote dulu , dia yang ada power untuk tetapkan program apa nak tengok .  Masa ni kalau kebetulan ada program lain yang orang lain nak tengok ditayangkan serentak , ko memang kena merayu nak tengok tau .


Jakun PVR Astro

Kelebihan


Bila ada PVR , memasing nak merekod program yang mereka suka . Mak usunya melenjan merekod drama korea kat tv9, ntv7, dan 392 dan 393 . Si nabila lak dengan animaxnya . Hanani lak suka cerita seram dan lawak . My kakak lak , tanah kubur dan iri bercakap dengan jin . Najwa lak , kena layan buku sebab PT3 . Maka dah tak timbul berebut nak tengok program memasing dalam masa yang sama .

Dalam pada melayan jakun dengan PVR  ni , ada gak masalahnya . PVR akan pening bila ada lebih dari satu program direkod pada masa yang sama . PVR cuma boleh teima satu program je . Jadinya , kena nego lah sapa punya program yang redha kena delete .

Lagi best ada PVR ni , bila siaran Astro nan hado sebab gangguan cuaca atau pun hujan , kami boleh layan segala program yang kami rekod tu sebab tak de kaitan dengan ' piring ' Astro .

Pilihan


Walaupun ada banyak channel , my anak buah tak berapa teruja dengan pakej movies . Kalau tak ada program yang best barulah mereka pergi tengok pakej movies . Itupun mereka banyak tengok family movies . Den lagi suka sebenarnya bila my anak buah tak berapa teruja dengan movies ni sebab ada adegan orang dewasa terutama baju yang tak cukup kain . Selalunya kalau ada babak tu , memang mata si aqif kena tutup dengan kakak - kakaknya ... heheheee .

Kalau den dengan my kakak yang pegang remote , confirm pergi ke movies dulu . Den suka tengok action movies . Sesekali den saja je usik my kakak :

" ma , tak nak tengok tamil box office ke ? "

kami kalau tengok filem tamil , memang banyak gelak . Sebenarnya , walaupun jalan ceritanya banyak tak logik , tapi yang tak logik tu la yang buat kita orang ketawa berdekah - dekah . Ubat stress tu .






10 Sila komen:

  1. SERONOKNYA MERAKAM PROGRAM ASTRO KEGEMARAN YA...

    ReplyDelete
  2. I pegang remote astro pun Jakun dah..xtau nak tekan channel apa.. dok hotel seminggu yg ada beberapa channel pun asyik salah ja..haha.. balik2 layan TV3 jugak..

    ReplyDelete
  3. selalu nampak benda ni
    tapi tak penah terlintas memilikinya
    baca ni, cam best la plak

    ReplyDelete
  4. umah akak tak ade astro :-))

    citer tamil feveret akak....

    ReplyDelete
  5. astro selalu call tanye nak tambah decorder ke tak><

    ReplyDelete
  6. rumah saya gak tak pasang PVR ni..sebab Mak tak kisah sangat bab TV ni..dia pun tak follow cerita bersiri. Saya n Ayah suka tgk sukan. Sukan kalau tengok ulangan dah tak feel..

    ReplyDelete
  7. susah jugak lain-lain selera bab menonton TV ni ye...selalu berebut

    ReplyDelete
  8. ahahahah...x pe JM faham...sbb mula2 pasang PVR ni katu mah jakun gak..hiks...part best tu leh rakam cite yg kita x sempat nk tgk

    ReplyDelete
  9. hehehe macam ena dulu la ni... asyik merecord je... lelama bosan... XD

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...