Cara Mudah Atasi Pelbagai Jenis Bau Di Rumah



Cara Mudah Atasi Pelbagai Jenis Bau Di Rumah | Korang perasan tak , rumah kita sebenarnya ada bau . Bau itu lagi kuat kalau rumah kita bertutup pintu dan tingkapnya seharian bila ditinggalkan keluar bekerja . Hal itu disebabkan udara terperap iaitu udara tidak bebas keluar masuk / tiada aliran udara yang bersih . Samalah juga halnya dengan bilik .

Cara Mudah Atasi Pelbagai Jenis Bau Di Rumah



Antara penyebab bau dalam rumah dan bilik anda adalah

1- bau dari sisa makanan

2- bau peluh dari pakaian yang belum dicuci

3- bau asap rokok

4- bau masakan dari dapur

5- najis kucing walaupun pasirnya meresap bau

6- tuala lembap yang tidak digantung

7- air liur basi yang berspeah di sofa , bantal , katil

8- buah durian

9- tempat duduk kereta yang lembap

10- menjemur baju di dalam rumah

11- bau dari bulu binatang peliharaan

Untuk mengatasi masalah bau di atas mudah sahaja terutama bagi wanita yang sibuk / bekerja dan pada masa yang sama kena urus rumah lagi kan . Korang cuma perlukan :

1- penyegar yang berbau harum . korang boleh je letakkan pada dinding atau di mana-mana shaja yang sesuai

2- Buka sedikit tingkap dirumah anda suapaya ada aliran udara keluar dan masuk .

3- Pastikan rumah anda bersih dari segala benda yang boleh mendatangkan bau seperti 11 perkara di atas .

Kalai tiga perkara itu korang tak boleh nak buat , anggap je lah korang dok sebelah tong sampah ! ... boleh gitu ... heh heh heh .


4 comments:

  1. BAU YG XMENYENANGKAN BERLEGAR DLM RUANG RUMAH MMG MENGGANGGU KESELESAAN MENYEDUT UDARA NYAMAN...

    ReplyDelete
  2. Guna pewangi dinding tu ok... Tapi tak larat asik tuko bateri je.... hu hu hu..

    ReplyDelete
  3. memang tak berapa suka bau masam ke busuk.. nampak sgt tak pembersih biar bau2 tu dalam rumah. ambi pur kan ada

    ReplyDelete
  4. Betul tu. Kalau seharian tutup pintu rumah dan tingkap, bila balik tu mulalah keluar bau. Kalau bau yang menyenangkan takpalah. Kalau bau yang kurang menyenangkan, memang tahan nafas ajelah mencari puncanya nanti!

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...