Macaroon 50 Sen


Assalamualaikum sahabat ...

Macaroon 50 Sen | Kisah macaroon dengan my anak buah ni ada banyak versi . Versi sis buat macaroon dua kali tak menjadi dan versi my anak buah cuba buat sendiri . Yang bab my anak buah cuba buat macaroon sendiri ni , sis citer kat lain entry lah ya .


Macaroon 50 Sen




Oleh kerana dua kali percubaan membuat Macaroon tak menjadi , maka my anak buah merengek le nak membeli dengan cikgunya . Tak sampai hati pula bila tengok my anak buah teringin benor nak makan macaroon . Jadinya , sis hulur je lah Rm kat mereka .

Macaroon 50 Sen


Maka , sengih-sengihlah mereka tunjuk kat mak usunya macaroon yang mereka beli dengan harga RM5 . Mak ai ... terkezuuut sekejap . Dialog dari sis :

" besar ni je ke ? "

sepat-cepat sis minta my anak buah ambil duit 50 sen dan letak atas macaroon tu . Ermmm ... besar sikit je dari 50 sen . Nak buat camna kan . Kalau sis bisnes macaroon mungkin akan buat benda yang sama .

Bila di makan , memang sedap lah . Bila dah sedap , my anak buah nak lagi . Dialog sis :

" mak usu lebih rela cuba buat macaroon sampai lebam daripada RM5 dapat besar tu je ! "

Kejamkah my statement tu ... ada sis kesah !

Beberapa minggu lepas my anak buah beli lagi . Tak lupa juga seketul untuk mak usunya . Dialog mereka :

" mak usu , cikgu ada jual besar sikit dari ini . 3 ketul RM1 . "

Jawap mak usunya :

" mak usu nak cuba buat juga sampai menjadi ! "

Korang rasa sis ni kedekut tahap taik hidung masin ke , zalim sangat kat bebudak ke atau ada azam yang tinggi nak mencuba ... 

Yang pasti , sis nak cuba juga buat sendiri ....

5 comments:

  1. Semoga dipermudahkan usaha membuat macaroon tu yer

    ReplyDelete
  2. macaroon mmg mahal kakak..hihihi...kalau kat Ipoh dapat la seketul RM2.50..kalau kat KL ni...mau kena RM4.50

    ReplyDelete
  3. hehe.. macam tu la lumrah sekarang ni. Kalau nak saiz besor, kena buat sendiri, kan. Semoga berjaya membuat macaroon.. :)

    ReplyDelete
  4. KALAU DIBUAT SENDIRI XBANYAK MANA BELANJANYA N BOLEH MKN SAMPAI PUAS...LA NI KUIH MUIH MMG MAHAL DIJUAL NK MKN SETAKAT MERASA SAJALAH

    ReplyDelete
  5. hehe..zaman skarang, smua perkara kna berkira jugak kan...

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...