Petua Mudah Untuk Mengandung


Petua Mudah Untuk Mengandung | Seleps mendirikan rumahtangga , setiap pasangan suami isteri akan menantikan berita kehamilan . Ada antaranya yang lepas nikah terus mengandung . Ini dipanggil sebagai bunting pelamin . Mungkin si isteri sedang subur dan memang subur . Ada juga yang perlu ambil masa bertahun-tahun untuk mengandung walaupun doktor dah sahkan si isteri sihat dan subur .


Petua Mudah Untuk Mengandung

Petua Mudah Untuk Mengandung


Mungkin kepada para isteri yang sedang berusaha untuk mengandung itu boleh cuba petua nenek moyang . Bukan susah pun . Yang penting usaha . Selebihnya , serah pada Allah jua .

Berikut adalah petua yang boleh digunakan supaya anda mudah mengandung .


Petua Mudah Untuk Mengandung

1- Ambil segenggam kacang hijau.

Petua Mudah Untuk Mengandung

2- Rendam kacang hijau itu selama 2 hari (sampai tumbuh ekor anak tauge kira-kira panjang ekor itu menjadi 2 kali panjangnye kepala tauge). Air rendaman tu hendaklah sama aras dengan kacang hijau (bagi kacang tu tenggelam dalam air).

Petua Mudah Untuk Mengandung

3- Tutup bekas tu (kalau nak mudah, rendam guna periuk)

Petua Mudah Untuk Mengandung

4- Bila dah jadi anak tauge, cuci dan buang kulit hijau yang ada (kulit kacang hijau)

Petua Mudah Untuk Mengandung

5- Rebus tauge itu dengan 2 gelas air kira-kira dalam 15 minit dengan api sederhana.

Petua Mudah Untuk Mengandung

6- Apabila air rebusan itu dah tinggal jadi separuh. Tapis & ambil air rebusan yang tinggal (kira-kira dalam segelas).

Petua Mudah Untuk Mengandung

7- Minum air rebusan itu tiap-tiap pagi bermula dari 1st period sampai waktu subur. (Air rebusan ini kena sediakan setiap hari)


Selamat mencuba kepada anda yang ingin mendapatkan anak. Semoga lahirlah seorang HAMBA ALLAH yg soleh / solehah.


4 comments:

  1. salam sis.. lama tak kesini..
    TQ untuk info.. boleh diamalkan.. :)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Vee
    mudah jugak cara ni tkpayah supliment segala kan
    tapi bukan lah utk kaknoor sbb dah pencen dah
    utk anak2 boleh lah bgtau petua ni
    thanks Vee berkongsi petua yg mudah ni

    ReplyDelete
  3. PETUA YG BAIK NI...RAMAI JUGA YG ADA MSLH NK HAMIL BILA DH KHWIN..

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...