3 Ibu Super Kongsi Pengalaman Meneruskan Khidupan


3 Ibu Super Kongsi Pengalaman | Membesarkan anak-anak sambil bekerja / berniaga bukanlah satu perkara yang mudah . Ianya lagi sukar jika pekerjaan / perniagaan itu perlu dilakukan demi sebuah kehidupan yang lebih baik . Korang perlukan iltizam ,semangat yang kental tanpa kenal putus asa .

3 Ibu Super Kongsi Pengalaman Meneruskan Khidupan

Korang mesti kenal dengan Zarina Zainuddin , pelakon tu kan . Dia ni sebenarnya dianugerahkan anak kembar istimewa iaitu anak autisme . Selain itu , dia juga ada 2 orang anak lagi . Ke-empat-empatnya lelaki . 

Bukan mudah baginya untuk menguruskan empat orang anak bersama dua orang anak autisme sambil menjalani penggambaran dan menjalankan perniagaan pada satu masa . 

Zarina berkongsi pegalamannya bersama 2 lagi ibu super yang sangat kuat iltizamnya untuk meneruskan perjuangannya dalam perniagaan sambil membesarkan anak- anak . Korang akan jadi tersentuh dengan kesungguhan perjalanan kehidupan mereka sehingga menjadi berjaya .

Sebenarnya , bila kita mengeluh , ramai lagi orang diluar sana yang ' fight' dengan kehidupan sehingga mereka berjaya . Jatuh bangun , suka duka , susah senang sudah perkara biasa . Jadi jangan merungut dengan apa yang kita terpaksa lalui . Sesungguhnya tiada jalan mudah dalam kehidupan untuk berjaya dan hidup selesa .




6 comments:

  1. Kakak pernah mengikuti kisah dia dlm rancangan WHI di TV3. Selain dua anak autism dia juga menjaga nenek yg sakit dah tua masa tu. Tak tahulah sekarang masih ada ke tak.. memang kental semangat dia. Masa tengok tu kalau tak mengalir air mata tak tahulah...

    ReplyDelete
  2. semoga mereka terus tabah dan kuat..

    p/s: powerbank tu blh survey di kedai2 pc depot.. ada yg murah

    ReplyDelete
  3. insya allah..Allah memberi dugaan kepada kita ikut kemampuan kita..Besar ganjarannya kelak

    ReplyDelete
  4. teringat video dia dgn anak dia yg autisme tu dulu...

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...