5 Tips Berpuasa Yang Menjadikan Kekal Bertenaga


5 Tips Berpuasa Yang Menjadikan Kekal Bertenaga | Kita sudah Hampir habis minggu ke-2 Ramadhan . My kakak kata , minggu depan dah boleh dengar lagu raya . Lagu raya ni sama lah macam biskut raya . Cuma sedap di dengar dan dimakan masa bulan puasa je . Bila dah masuk raya , korang akan dengar dan tengok tanpa perasaan sebab perasaan tu lebih kepada siapa yang lebih bergaya di hari raya ... heh heh heh .

5 Tips Berpuasa Yang Menjadikan Kekal Bertenaga




Walaupun kita sudah menjalani ibadah ramadhan berpuluh tahun lamanya , tetapi bila tiba puasa di bulan ramadhan , korang akan jadi kurang bertenaga selepas waktu zuhur . Pada waktu itu , korang rasa macam nak tidur dan selalunya ramai je yang tidur . Kaki pun lemah je nak melangkah . Kena lak tempat kerja korang tu kena turun naik tangga ... hambik ko !

Orang perempuan selalunya kuat sedikit sebab ah biasa bayar hutang puasa dan buat puasa sunat selain menyusukan anak di bulan Ramadhan . Tapi bagi lelaki lak , sepanjang pemerhatian sis , memang akan jadi kurang bertenaga bila menjelang petang terutama mereka yang menjadi perokok tegar .

5 Tips Berpuasa Yang Menjadikan Kekal Bertenaga


Korang jangan bimbang , sebenarnya ada 5 tips berpuasa yang korang boleh gunakan untuk menjadi kekal bertenaga selain minum air 8 gelas dalam tempoh antara berbuka hingga bersahur  .

Selebihnya , bila kita niat berpuasa ikhlas kerana ALlah , in Sha Allah kita akan rasa bertenaga je sepanjang hari .



5 Sila komen:

  1. Salam Ramadhan Vee....
    Kalau ikut badan saya ni Vee harus kena 3 liter kot haha....Tak cukup de 8 gelas hihi

    ReplyDelete
  2. nk amalkn tp rs krg selesa bla terjaga tgh mlm utk ke blk air ;-(

    ReplyDelete
  3. Saya ni lagilah. Sejak dah tua, dengar lagu raya masa nak dekat raya pun dah takda feeling tau. Dah sebati kot feeling lagu raya tu dengan saya!

    Lepas raya bila dengar lagu raya, rasa nak tukar siaran aje!

    ReplyDelete
  4. saya skrg ni amalkan makan tiga biji kurma setiap kali sahur... dgn minum air masak stgh botol dan air kopi.. mmg cergas satu hari :D :D
    nice sharing kak.

    Blogwalking Sini, jom baca artikle tutorial ini

    Cara Betul Untuk Memasang HTTPS di blog article...

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...