Cara Mudah Putihkan Kulit Wajah Dengan Cepat


Cara Mudah Putihkan Kulit Wajah Dengan Cepat | Orang pompuan paling suka bila bab nak putihkan kulit wajah kan . Lagilah kita orang melayu yang dah biasa dengan kulit sawo matang . Jadinya , bila dah berpulu tahun tu , nak juga merasa salin kulit jadi putih macam cina .


Cara Mudah Putihkan Kulit Wajah Dengan Cepat



Cara Mudah Putihkan Kulit Wajah Dengan Cepat


Kalau nak guna produk pemutih dipasaran tu boleh je tapi walaupun sikit mesti ada bahan kimia . Jadinya , ada kulit yang tak serasi dan sensitif . Maka kulit yang sepatutnya putih menjadi kemerahan dan pedih .

Cara yang paling mudah dan murah untuk putihkan kulit adalah guna bahan semulajadi . Berikut adalah diantaranya .

1- Ambil putih telur .

2- Ambil air limau nipis

3- Campurkan putih telur bersama perahan air limau nipis . Gaul hinga mesra .

4- Sapukan pada seluruh wajah .

5- Biarkan selama 20 minit .

6- Bilas wajah menggunakan air suam .


Buat dengan kerap dan teratur sehingga kulit jadi putih bersih .


5 comments:

  1. Pernah try dan kesan positif.. tapi bila suda start bermalas-malasan tu.. muka jadi 'twink twink' balik..haha

    ReplyDelete
  2. Teringin gak nak kulit putih ni Vee....maklumlah kulit tak berapa nak putih hihi...
    Tp bab nak amalkan petua ni malas jugak Vee sebab kena pecah telur bagai tu, kalau tgh masak udang butter mungkin ok jugak Vee hihi....

    ReplyDelete
  3. rajin ngan x rajin je ni kalu nk buat aHAHAHAHAH

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...