Bantal Busuk


Bantal Busuk | Bantal busuk ni selalunya bantal kecil yang digunakan masa baby , yang penuh dengan segala 'peta' dan ada bau 'harum' yang dihasilkan seawal bayi untuk dijadikan penyenyak tidur . Kalau tak ada bantal busuk memang tak boleh tidur ! Ada juga bantal busuk itu yang tidak dicuci selamanya ! Bantal busuk ni ada banyak jenis . Ada bantal kecil masa baby , ada juga kain yang digunakan untuk tidur masa baby , ada juga anak patung . Korang pernah tak tengok ada orang gesel-geselkan penjuru bantal busuk kat hidung sampai stim mata dia dan terus tidur ? Teringat lak sis kat penyanyi Mas Idayu ... heh heh heh .

Bantal Busuk

Itu semua bantal busuk korang lah ... heh heh heh . Bantal busuk sis kat atas nih . Bantal busuk yang berbulu . Namanya Rosie . Pantang sis buka pintu , berdesup dia masuk . Kalau tak buka pintu , dia mengeow suruh buka pintu . Pantang nampak sis baring , terus je dok bawah ketiak atau celah kaki . Adakalanya mengurut juga dengan kukunya itu ...

Lian pulak ceritanya dengan my anak buah si nani . Bantal busuk dia si adiknya nabila . Masa dia kecil , nani ni rapat dengan najwa sebab jarak setahun je . Sampaikan kat sekolah pun berdua je macam kembar . Bila masa berlalu ,makin membesar , najwa suka buat hal sendiri . Maka nani beralih pada nabila yang 3 tahun lebih muda . 

Nani berkongsi bilik dengan najwa . Tapi dia teta paksa nabila join sekali . Korang bayang kan 3 orang badan saiz L kongsi satu katil . Korang rasa ada yang jatuh katil tak ? Ada ... hahahahaaa .

Kalau nani nak tengok tv sampai larut malam masa cuti , dia akan paksa nabila temankan dia . Maka sampai tertidurlah si adik yang setia tu menunggu . Kalau nani ter tidur awal , dan tetiba dia terjaga , maka akan dengarlah dia berlari turun tangga . My kakak pun berbunyi :

" kenapa , bantal busuk ko tak ada ? Biarlah nabila nak tengok tv . "

Korang rasa dia nak dengar tak teguran mamanya . Jangan haraplah . Merengek sambil memaksa nabila temankan dia tidur tu adalah . Maka si adik yang baik hati ni , ikut sajalah kehendak kakaknya tu . 

Atas sebab itu jugalah si dak nani ni merengek dengan mamanya tak nak dok asrama selepas UPSR dulu . Jawapan mamanya :

" kalau tak nak dok asrama , tak yah mohon . "

Si dak nabila ni jugalah yang jadi jururawat dia bila dia sakit . Masak dan hantar makanan sampai ke bilik . 

Kalau sampai lepas SPM masih nak juga  heret ke hulu ke hilir ' bantal busuk ' dia tu , ermm ... nasib ko lah nabilah ... heh heh heh .





3 comments:

  1. sweetnya..tapi yang biasanya rapat ni mesti kerap gaduh, kan..hehe

    ReplyDelete
  2. haha..comenya bantal busuk..macam kucing kita molly

    ReplyDelete
  3. bantal busuk?....huhuhu..bau nya tu perhhhhh

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...