5 Perkara Yang Spoil Mood Raya


5 Perkara Yang Spoil Mood Raya | Bila nak sambut raya , benda yang sis kena buat selalunya adalah biskut raya . Sis kalau buat biskut suka buat sendiri je . Kalau minta tolong bebudak , dah jadi macam-mcam le kang biskut tu . Tapi bab membakar tu , memang anak bah le yang kena masuk dan keluarkan daro oven sambil layan tv ... heh heh heh .


5 Perkara Yang Spoil Mood Raya


5 Perkara Yang Spoil Mood Raya



Oleh kerana bersemangat nak buat biskut raya , hari Ahad lepas pergi le ke kedai Bagus . Carilah apa bahan yang patut untuk buat biskut . 

Pada hari Isnin tu , awal pagi lagi dah bersemangat nak buat biskut . Plan memang nak buat biskut je hari itu . Maka keluarkan lah seluruh bahan yang ada . Lepas tu pergi cari tepung di dapur . Mak ai , al kisahnya cuma ada tepun kastard dan gandum je . Sis ingatkan ada lagi tepung jagung, tepung beras dan tepung ubi . Nak keluar lagi dah malas . 

Maka melenjan le sis buat biskut tanpa tepung jagung . Bagi sis , kalau buat biskut tak ada tepung jagung maka jadi lah salah satu dari 5 Perkara Yang Spoil Mood Raya . Peranan tepung jagung dalam pembuatan biskut ni adalah untuk jadikan biskut lembut / rangup aka tak keras lah biskut tu . 

Tak memasal biskut sis yang baring balangnya itu keras sikit bila di makan ... waaa ... sendiri makan le jawabnya walaupun my anak buah kata biskut tu le yang paling sedap . Walaupun pada hari selasa itu , man in the house beli tepung jagung , mood nak buat biskut lagi dah terbang weyyy !!!


5 Sila komen:

  1. Tahun ni...saya x buat kuih raya...huhuhu...barang beli kuih tak jadi2...

    ReplyDelete
  2. ooo barang nak buat biskut abis yer... biasa la tu hujung2 nak raya abis.. kena lor mencari dekat mall or kedai lain..

    Selamat hari raya.. mohon maaf salah silap yer..

    Blogwalking sini, jom share apakah penglaaman anda tentang :-

    Pengalaman Beli Telefon Baru article..

    ReplyDelete
  3. Tahun ni kami biskut tunjuk aje..hehe...tgk tahun depan mcm mnaa

    ReplyDelete
  4. kalu keras tu alamat nyer jadi tontonan je laa smpi habis raya ;-)

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...