9 Perkara Yang Kita Lakukan Boleh Menyakitkan Badan


9 Perkara Yang Kita Lakukan Boleh Menyakitkan Badan | Hari ni dah masuk kerja semula . Maklumlah cuti hanya satu hari sahaja . Maka kemalasan pun melanda . Korang buat apa semalam ? Warga di rumah ini sibuk mengemas bilik ( my anak buah ler ) . My kakak beli kabinet yang kena pasang sendiri . Jadinya , satu hari dok kentang kentung lah bunyinya . My anak buah merungut keletihan . Sis lak letih mata tengok baju yang berlonggok dalam bakul tak bersidai . Oleh kerana sis seorang yang rajin sidai baju , moh le ambil kontrak ya ... heh heh heh .

9 Perkara Yang Kita Lakukan Boleh Menyakitkan Badan




Dalam menjalani kehidupan seharian , banyak perkara yang kita perlu lakukan . Sudah tentu segala perkara itu melibatkan badan kita terutamanya tangan , kaki dan lima pacaindera yang sedia ada . Korang tahu tak , sebenarnya ada 9 Perkara Yang Kita Lakukan setiaphari Boleh Menyakitkan Badan di masa akan datang ?

Kalau ibu yang sedang berpantang , mereka selalunya diingatkan supaya jangan angkat benda yang berat . Tujuannya supaya peranakan tak turun . Itu memang betul . Sebab itu , ibu yang dalam berpantang digalakkan berurut untuk naikkan semula peranakan selepas meneran untuk melahirkan . 

Sebenarnya , sebagai wanita , walaupun tidak melalui proses melahirkan ( anak dara ), korang memang tidak digalakkan mengangkat benda berat walaupun sekadar sebaldi air . Pengalaman sis melihat my kakak tu , walaupun sekadar mengangkat sebaldi air , sudah menyebabkan dia rasa sakit pada bahagian bawah perutnya . Nasib baik ada dua orang my kakak pandai mengurut . Seah je lah pada mereka .

Justeru itu , kaum lelaki , jika boleh jangan berikan kerja mengangkat benda berat itu kepada wanita terutama di pejabat lah . Kata orang kan lelaki kena jadi ' gentlemen ' ... heh heh heh . Dah korang diberikan tenaga dan kekuatan lebih seganda berbanding wanita kan . Lagi pun kan korang memang diwujudkan untuk melindungi wanita ... meh meh meh . Korang kena lah kesian kat wanita ni . Kalau urat dia lari , sapa nak tanggung ... huhuhuuu

Realitinya , memang ada lelaki yang selamba je tanpa rasa belas kasihan . Mereka ni jenis golongan yang suka memerintah dan ada status ... tu lah yang sis banyak tengok dalam drama korea . Cis ! kuat benor pengaruh drama Korea ni ye ... heheheee ...





7 comments:

  1. buat rumah kerja rumah ni ibarat exercise..keluar peluh..

    masa muda2 mmg kena jg badan, makan makanan seimbang, supplement, supaya kurang effect di masa tua..

    ReplyDelete
  2. Salam singgah bila ada kelapangan hari ini.Moga sihat2 selalu yer. Tq berkongsi info menarik ni yer

    ReplyDelete
  3. cerita korean acah2 je selalu gitu. tup2 yang tu la rupanya hero. cet. kiutlah kunun. huhu.

    ReplyDelete
  4. Kalau sayang kat kita, tak sepatutnya tugas yang berat-berat tu beri kat kita orang perempuan tau. Kalau nak ikutkan, angkat cerek air nak masak air tu pun tak boleh. Hahaha!

    Orang perempuan mestilah kena manja-manjakan. Nak gunapakai lama ni!

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...