Hari Malaysia

Hari Malaysia | Jumaat , 16 September adalah hari Malaysia . Ini bermakna hari INI adalah hari penutup sambutan kemerdekaan . Tahun ni berbeza Dari tahun-tahun sebelumnya bila tak ada bunyi letupan mercun yang meriah . Ambank pun tak sudi taja mercun lagi di dataran Merdeka . Itu tandanya ekonomi makin meruncing . Masing-masing nak berjimat ... Huhuhuuu ...


Masa zaman sis remaja , kami tak sambut Hari Malaysia . Mungkin juga ramai yang tak tahu dan tak ambil tahu tarikh Hari Malaysia .

Sempena hari Malaysia yang kebetulan jatuh pada cuti sekolah ni , mesti ramai yang buat majlis kahwin .

My kakak Dan family Dah pulang ke kampung pada hari khamis lagi sebab sepupu my anak buah merangkap anak buah man in the house kahwin .

Makanya malam Hari Malaysia itu aka khamis malam , sis hajat nak melenjan layan astro . Malangnya sis tertidur seawal jam 9.30 malam dan terjaga seawal 5 pagi . Aman tanpa Semarang bunyi mercun ... Meh meh meh .

Walaupun mungkin pengisian dan makna Hari Malaysia itu kurang dijayati , sis mengharapkan negara kita masih aman , saling menghormati dan saling membantu tak Kira bangsa Dan agama .

4 Sila komen:

  1. rasanya zaman kecil2 dulu, hari malaysia tak diwartakan lagi sbg cutikan..

    ReplyDelete
  2. SELAMAT HARI MALAYSIA NEGARA TERCINTA...

    ReplyDelete
  3. dlu xde lg hari malaysia msk dlm public holiday..bru beberapa thn kbelakangan ni kan..

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...