Maal Hijrah Dan Macaroni


Maal Hijrah Dan Macaroni | Hari ini , 2 October bersamaan dengan Maal Hijrah di mana berlakunya perpindahan nabi dan umat Islam Dari kota Mekah ke kota Madinah mengikut sejarah . lni bermakna kita sudah memasuki bulan Muharam . Maka bermulalah tahun baru dalam kelender Islam .




Kali INI Maal Hijrah jatuh pada hari Ahad . Maknanya , seluruh Malaysia cuti 3 hari . Maka ramai lah yang ambil kesempatan pergi bercuti dan pulang ke kampung . Malah ramai juga yang mengadakan majlis perkahwinan.


Sis tak ke mana pun . Pepagi melayan my kakak buat makaroni . Alang-alang Dah Ada mesin buat mee kan .


Mula-mula tu buat mee biasa je . pastu gatal tangan Cuba cetak-cetak yang Ada , terhasillah macaroni sekali .

My anak buah suka je . Ingatkan bila Dah Ada macaroni tu , mereka lah yang masak . Sekali semua lari naik . Ermmm , mak usu gak yang masak . Dah siap masak , tau lak Turun ya . Dah namanya budak , sama je perangai . Mamanya redha je lah ... Huhuhuuu

Salam Maal Hijrah . Semoga semuanya menjadi lebih baik buat kita ...



8 comments:

  1. Salam Maal Hijrah..bestnya buat sendiri, berhijrah dari beli ke homemade..dijamin suci dan halal..

    ReplyDelete
  2. Ada mesin tak payah beli dah macaroni kan

    ReplyDelete
  3. Salam Maal Hijrah Qaseh..
    Semoga tahun ini menjadi lebih baik berbanding tahun-tahun sebelumnya. ^_^

    ReplyDelete
  4. Salam maal hijrah sari kaknoor Vee
    Semoga tahun ni lebih baik dari tauun sebelumnya

    ReplyDelete
  5. Salam Maal Hijrah.
    Semoga kita berhijrah kepada yang lebih baik.

    ReplyDelete
  6. Salam Maal Hijrah Vee.. wahh best nya boleh buat macaroni sendiri ni..home made lg best..;)

    ReplyDelete
  7. wahhh best tu bleh buka kilang makaroni pasni br laa terasa 'halal' nyer kannnn ;-)

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...