Tak Settle Juga


Tak Settle Juga | Cuti awal Muharam tahun ini merupakan cuti panjang di seluruh Malaysia . Kebetulan pula jatuh pada hari gaji . Maka ramailah yang menghabiskan masa dengan anak-anak . Sis lak habiskan masa dengan anak buah je ... Heh heh heh .



Sudah seminggu sis tak dapat layan internet di waktu malam gara-gara wiggy sis lampunya asyik lip lap merah memanjang . Asyik scanning je . Satu bar signal pun Tak sangkut .

Ini kali pertama berlaku . Bermula pada ogos lepas , tetiba kerap disconnect, kemudian cuma sangkut 3 bar saja dan akhirnya minggu lepas , hanya lampu lip lap saja yang muncul .

Bila perkara ITU berlaku , perkara pertama yang terfikir adalah wiggy tu sudah rosak sebab memang Ada retakan pada USB .

Maka sis pun menggooglelah mencari center sekitar Selangor . Jumpa center yang paling dekat , di Econsave Kajang .

Merempitlah pagi Isinin ITU ke Kajang  guna Waze . Sampai di center , sis diberitahu yang sis kena bayar untuk wiggy baru sebab sis yang rosakkan wiggy lama tu dan wiggy baru ITU hanya dipinjamkan Bukan beli ... Ermmm ... Maka terbanglah RM 158 di pagi nan indah ITU . Urusan pun selesai dengan lancarnya .

Petang ITU , Bila sis pasang pada USB port , Mata wiggy masih merah berkelip-kelip . INI bermakna , Bukan wiggy yang rosak Tapi mungkin lappy atau connection managernya yang problem .

Sesi menggodeh pun bermula . Dari buat restore , recovery , boot sampailah ke reinstall dan upgrade connection manager . Sis buat berjemaah dengan kakak . Sis tathering kakak punya internet phone tanpa rasa bersalah ... Ahaks .

Sampai lah entry INI dipublish guna phone, masalah masih Tak settle juga . Pi tidor je lah . Mata sudah ngantuk ... Meh meh meh.



11 Sila komen:

  1. Berat juga masalah sis ni.. tak dapeklah kami nak nolongnya.. kalau kami kena mau sakit kepala kami ni dok memikio camne nak settle.. >,<

    ReplyDelete
  2. Salam... masalah sekecik mana pun kalau x sette memang hati x senang kan he3

    ReplyDelete
  3. MOGA MASALAH QV DH SELESAI DGN JAYANYA

    ReplyDelete
  4. Harapya dah OK lah skrg ni Vee... dapat upadate blog... hihi..
    masalah juga kan bila tetiba tak boleh connect...

    ReplyDelete
  5. sabaq nooo


    oh yaa sy klik link kt google+ tu tp yg kuar link blog lain... acu check nnt

    ReplyDelete
  6. alahai...
    bertabahlah vee..moga dpt settle cpt2..
    kiranya melayang la rm150++ tu kan...

    ReplyDelete
  7. Ala ciyannya ..
    Kalau ky yg kena harus ku hempuk je ataih tilam..hehe
    Tak reti nak Mengodeh..

    ReplyDelete
  8. lah, mesti stress kan benda x setel..hihi

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...