VITAMIN C DAN ANTIBODI ...




ASSALAMUALAIKUM ...



Selamat pagi semua . Harap u olls  sihat saja . Cuaca makin tak menentu sekarang nih . Rasa macam dah dekat kiamat jer . Bila petang jer , ribut turun bersama hujan .

Bila satu hati tuh ada hujan dan panas , maka senanglah nak demam , selsema dan batuk kan . Ni memang 3 sekawan yang paling akrab . 

Pada pandangan Den lah , kita perlu banyak minum / makan vitamin c untuk elak 3 sekawan kat atas tuh . Limau kasturi , orange , tembikai , strawberi dan segala buah yang ada rasa masam selalunya ada vitamin c . 

Kalau den diberi pilihan sama ada nak makan makanan yang ada vitamin c / guna sumber semula jadi / petua orang tua - tua  atau telan jer product dari hospital biar sakit tuh cepat kebah , den memang tolak ubat spital .

Bagi den ubat hospital nih bila dah banyak dalam badan , boleh ambil alih tempat antibodi semulajadi dalam badan . Bila antibodi badan tu dah jadi antibodi ubat , so kita mudah kena sakit . Pas tu makan ubat lagi untuk sembuh . Jadi perkara / proses sama terus berulang lah .

Ini cuma pandangan den jer . Kalau u olls rasa tak tepat , maaf lah yer . 


SALAM JUMAAT UNTUK SEMUA ...








3 Sila komen:

  1. sedap nampak buah2 tu.. tp strawberry sangatlah masam.. huaaaaaaaaa...


    nice info... betul tu, ena sekarang ni kalau boleh kurangkan ubat hospital.. kalau deman teruk baru pergi klinik

    ReplyDelete
  2. den pun setuju jugak..hehehe
    tapi sy pun slalu amik vit c dalam bentuk pil jugak...sebab rasa ia lebih mudah...

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...