Projek Bermula



Assalamualaikum ...


Macam biasa ,
bila balik daripada kampung ,
dapat buah tangan ...



Hah ! tengok tuh ...
Banyak tak ?
Gebu jer kan .
Tapi masih mentah .



Besar tak ?
Dah nak sama besar dengan bekasnya .
Saiz semuanya lebih kurang sama .



Sudah kupas , 
potong - potong tak berapa tebal juga tak berapa nipis .



Masukkan dalam bekas .
Pastu pi tabur sikit garam dan gula ...



Tutup dan simpan dalam peti .
Insha Allah , esok dah boleh makan .

Inilah jeruk mempelam aka mangga buatan saya .
Ada yang terliur ker ?
Heh heh heh ... tengok jer yer ...



8 comments:

  1. sedapnya dulu kita suka makan jeruk tapi sekarang makan buah yang masam pun tak tahan...kalau mangga mesti yang masak dan manis, baru boleh makan..

    ReplyDelete
  2. Kalau kakak tak boleh tunggu esok, masuk sejam-dua dah kena makan habis hihi... mana boleh tahan tunggu lama:)

    ReplyDelete
  3. salam..kalau dapat cili api kicap sedap..jemputlah ke blog saya http://cahayacinta.com/

    ReplyDelete
  4. mmg sedaplah ni, tak yah letak sikit cuka yer !

    ReplyDelete
  5. adeh.
    boleh buat mengidam tengaok gambr nie kak..
    sodap tu.

    ReplyDelete
  6. memang dah terliur pun ni.. meleleh sudaahhh.. hu3

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...