Teh Tarik Homemade


Assalamualaikum ...

Lately , hampir setiap hari hujan .
Nak tengok matahari pun susah .
Makna nya musim tengkujuh daaa .
Jom , join hambo wat teh tari sendiri kat umah .



Masukkan 2 scoop teh ke dalam 800 ml air .
Biarkan mendidih selama lebih kurang 15 minit .
Kalau nak warna dan rasa tu lebih pekat , 
masukkan lah 3 scoop .
Kalau tak de scoop , guna jer sudu besar .



Sebelum wat teh tarik ,
haruslah ada teh pekat , susu manis dan gelas .
Kata orang guna susu carnation lagi sedap .
Jom kita tuang itu susu pekat manis ke dalam gelas .
Tahap kemanisan tu ikut lidah masing - masing lah yer .



Sesi tarik menarik pun bermula .
Suka hati teman - teman lah nak tarik berapa kali .
Hambo tarik 7 kali sebab suka dengan angka 7 .
Bagi susu dan teh tu betul - betul mesra lah .



Jom minum !



6 comments:

  1. Tadi baru pergi kenduri rumah jiran. Ada teh tarik panas2, memang berpeluh lepas kena seteguk...

    ReplyDelete
  2. sedapnya hilang dahaga...tp jgn manis2...

    ReplyDelete
  3. wah wah...kalah mamak macam ni..haus pulak, tapi tengah on diet..hihi. berat dah 75 dik..

    ReplyDelete
  4. teh tarik sedap. kalau panas2 hana tak suka. hehe :D

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...