Tumpang Sekaki .


Assalamualaikum ...

Yang mengidam kat umah ni , seorang jer .
Tapi yang tolong makan ramai .
Heh heh , kenduri beb .

Masa my kakak mengandungkan si kecik ,
anak buah sulong baru berusia 8 tahun .
Jadi , dia tak amik port bila mamanya makan itu dan ini .

Tapi sekarang , mak usu + anak 5 orang .
Redha jer my kakak kan .
Nasib baik my bonda tak join sekali .
... hahahaaa .



Inilah feveret my kakak bila loya mengandung .
Sains kata leh sebabkan keguguran .
Alhamdulillah , my kakak steady jer .
Lasak barangkali perutnya .



Ini tangan my kakak .
Makan nenas berulamkan kicap dan cili padi .
Hah ! amek kaw . Memang kaw kaw punya !



Ni lak tangan yang mengendeng ( tumpang sekaki ) .
Tak boleh tahan wooo .
Anak buah rasa sikit jer .
Gatal kat mulut katanya .
... heheheee ... selamat !

Tak percaya ?
Percayalah ! 
Kakak hambo layan nenas masa mengandung 
walaupun usia kandungan tu baru beberapa hari saja .




17 comments:

  1. Isteri saya juga suka makan nenas masa mengandung, semua keenam2 anak kami selamat aje sampai sekarang, alhamdulillah....

    ReplyDelete
  2. Ada setengah orang tak kuat...kalau makan nenas ketika mengandung..

    ReplyDelete
  3. Tiap orang x samakan... akakni kalau mengandung paysh sangat... semuapun takut... mana tau seba musabab... akakni 2 kali gugur dan sekali snak meninggal dalam perut ms 8 bulan

    ReplyDelete
  4. kalau perut tahan xjadi masalah mkn nenas ok jer...bg yg xbiasa jgnlh amalkan...jagalah kandungan hamil muda tu...

    ReplyDelete
  5. Bertuah betul adik kakak ni tau. Ngences kakak dibuatnya. Betul esok tak kerja kakak nak cari nenaslah. Kakak nak buat juga sambal kicap cili. Betul ni kakak teringin jadinya...

    ReplyDelete
  6. Tak berapa suka nanas.. rasa lidas kat lidah

    ReplyDelete
  7. akak pulak yg terliur nih...tp akak mkn nenas bila nak period..untuk lancarkan haid...di samping kaedah merancang juga..ialah umur dah 30 an.. ehe.. mmg sedap nanas cicah kicap

    ReplyDelete
  8. salam singgah..wife sy pantag mkn nanas tp sy pantang jumpa org jual mesti sy beli..paling suka nanas madu.

    ReplyDelete
  9. hana pown suka. sedapnya. terliur nie haa. nenas nie ikut imuniti badan sesorang. kalau jnis kuat ok la. :)

    ReplyDelete
  10. Sampai skrg tak berapa gemar nk mkn nenas sebab tak suka rasa gatal lidah lps makan..=D

    ReplyDelete
  11. lain orang lain pengalamannya kak..kecur air liur tengok nenas tu

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...