Sejuk Jer Hati Ni .


Assalamualaikum ...

Suatu hari dipagi hari , sedang tekun bermain dengan lappy .
Masuk anak buah membawa titipan ...

alt image tag



" Ini untuk mak usu . " si kecil kata .

Erkkk ... " Alhmadulillah , terima kasih . "
" Sapa buat bakul ? "
" Najwa . " katanya lagi .

Sejuk jer hati QV nih .
Bukan kerana limau dan double decker tu ,
tapi kerana diletakkan dalam bakul yang dibuat sendiri .

Daripada tak de aktiviti mereka nak buat , 
Sudahnya mereka menghasilkan kraft .

Tapi yang lebih QV suka ,
meletakkan pemberian tu di dalam bakul .
Nampak lebih sopan .
Kalau orang Korea , siap balut dengan kain lagi kan .

Syukurlah , generasi ni masih tahu budi bahasa  dan adap sopan .




8 Sila komen:

  1. Alahaiii comelnya dia, pandai ambil hati ek?

    ReplyDelete
  2. anak dara sape la ni...leh wat menantu...hheee

    ReplyDelete
  3. Alahaiiii....baik sungguh anak buah QV..pandai buat bakul macam tu...

    ReplyDelete
  4. kreatif..
    ngan kertas pn bleh wat bakul..
    isi dalam tu kasi shark ler kalau xnak.
    hehe

    ReplyDelete
  5. Itu yang menangkap pandangan mata bila nak membaca entri ni. Alahai, so sweet anak sedara buat bakul sendiri. Orang Korea apatah lagi Jepun jangan dilawan, deko aje dah ohsem mengalahkan barang yang nak diberi.

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...