Goodies Ker Masuk Kebun


Assalamualaikum ...

Semalam , makcik kat kampung buat kenduri kahwin . Kami tak dapat balik . Cuma wakilkan abang ipar bersama 3 orang anak buah . Maka dapatlah goodies yang banyak . Untuk anak buah 5 orang gamaknya . Sampaikan tak termakan !



Inilah dalam beg goodies tu . Mereka ni hanya sebahagian yang mewakili yang lainnya . Goodies orang kampung pun sekarang dah sama dengan orang bandar .



 

Goodies ni QV suka sangat . Hantu jeruk ! Anak buah dan my kakak pun sama .




Gaya orang Jawa ni , melayan saudara dekat , berganda - ganda dia bekal kan . Hambik ko satu tapperware beso . 




Nasib baik masih ado lagi baki . Boleh lah tayang kat sini . Cuma daging kambing jer yang ada . Daging ayam nan hado . Dah licin .





Ni lak buah tangan daripada orang kampung . Ubi kayu . QV pesan kat orang kampung . Jangan bagi pucuk ubi tapi bagilah ubi kayu . heh heh 




Orang kampung dah jemu dengan pisang . Maklumlah hidup di keliling rumah . Kita ni jer kalau nak makan kena beli ... huhuhuuu ...




Yang ni memang feveret nih . Buat jeruk itu pasti . Akan ada entrynya nanti . Baru beberapa hari lepas  geram tgk blogger menayang jeruk mangga kat fb , alhamdulillah hari ni dapat lak .

Okeh , hari ni nak kongsi ni saja ...
Jangan boring lak yer .




11 Sila komen:

  1. Salam kenal - http://timetravelafif.blogspot.com/2014/05/kembara-england-part-7-natural-history.html

    ReplyDelete
  2. Ubi kayu kalau rebus cicah kelapa parut makan panas2 memang best....

    ReplyDelete
  3. banyak betul tu..buah2an tu yang sangat suka..

    ReplyDelete
  4. haih... kecur air liur tgk jeruk tu... hahaha

    ReplyDelete
  5. Hah, barulah dapat baca penuh entri n, QV. Wah, lumayan rezeki ni! Betullah tu, kita ni kalau nak makan ubi kayu ke, pisang ke, semua pun kena beli. Kalau kat kampung nah amik...seguni pun boleh bagi percuma :)

    ReplyDelete
  6. Dah buat jeruk tu nanti kirim kat KN skali ye... hehe

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...