Cool Je


Assalamualaikum ...

16 Mei adalah hari guru .
Selamat Hari Guru pada blogger yang bekerja sebagai guru .
My anak buah dah semangat je nak sambut hari guru 
pada Isnin ni .


Cool Je


Tahun sebelum ni , 
masing - masing ada sediakan hadiah untuk gurunya .
Tahun ni mcam sepi je .
Nak usunya malas pulak nak tanya .
Anak korang macam mana ?

Selama my kakak jadi guru ,
banyak cerita menarik dia kongsikan dengan den .
Ada kisah sedih , gembira , kelakar dan bikin panas hati !
Tapi kisah ni den tak tau nak masuk kategori mana ...

Kisah bermula bila my kakak sedang mengajar 
tiba - tiba terpandang seorang pelajar .
Pelajar ni asyik tunduk sahaja .
Jadinya my kakak pun rasa peliklah .

Maka dia pun menuju ke meja pelajar tu .
Jeng , jeng , jeng ...
my kakak pun bertanya :

" ko kenapa? "

budak tu tunduk je membisu .
Muka pun tegang je .
tiba - tiba my kakak terpandang ...

" aku nampak ' angry birdnya ' angry ! ?

korang faham ke idak ?
my kakak cool je .
buat - buat tak nampak je .
tapi my kakak pelik macam mana keadaan tu boleh terjadi .
amoi kat sebelah dok molek je .

tetiba para pelajar kat sekeliling budak tu ketawa .
... ahhh sudah . 
selamba je my kakak kata :

" kenapa ketawa ? "
" baju saya tak betul ke ? baju saya koyak ke ? "

my kakak buat lawak 
sambil buat aksi belek bajunya 
sambil berlalu pergi dengan selamba .
pastu terus je mengajar macam biasa .

budak tu yang dah termalu ,
terus je mintak ke tandas .
tak lama lepas tu , loceng pun berbunyi .
maka legelah my kakak ...

Kalau korang jadi cikgu , 
apa agaknya korang akan buat ya .

Sampai kat bilik 
my kakak masih dok fikir 
macam mana perkara tu boleh terjadi .
Dia pelik sebab budak tu budak pandai .
Kalau den dah tak kuasa nak fikir .
Tapi bagi den , itu perkara biasa bagi remaja .

Korang bayangkan kalau bebudak tu bawa hanfone ke sekolah ,
kan dah jadi viral kat facebook !
Banyak sebenarnya hikmah 
tak dibenarkan bawa henfone ke sekolah ni .

Dulu pernah terjadi juga perkara macam tu kat my anak buah .
Masa tu cuti raya lah .
Matahari dah tinggi tapi masih berkain palikat .
Pastu mak mereka berbisik le kan pada kami .
...  tak ada rahsia beb ... heh heh heh .
Tapi my anak buah tu malulah kan .
Kami makcik - makcik ni selamba je pi usik - usik 
... heh heh heh .





16 Sila komen:

  1. Angry bird? Hahahahaha... biasalah remaja, saya dulu masa remaja juga banyak kisah, tapi malas nak kongsi, kekadang malu....

    ReplyDelete
  2. selamat hari guru kpd kakak qv n semua guru2...terlalu banyak citer guru n anak2 muridnya...di rumah ada juga sorng guru..apa yg diperhatikan kesibukannya terlalu..

    ReplyDelete
  3. angry bird? x faham.....kenapa muka budak tu tegang

    ReplyDelete
    Replies
    1. ' keagungan ' lelaki lah ... heh heh heh

      Delete
    2. ohhh..ahahaha....tapi dia pakai seluar mcm mana leh nampak...tanya lagiiiii

      Delete
  4. anak sy awal awal dah minta beli hadiah. satu utk guru kelas pagi dan satu untuk guru kelas petang. baru darjah 1 excited la kot. Nanti dah besar sikit lupa agaknya ;)

    ReplyDelete
  5. normal lah lelaki...even dewasa pun mengalami..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa Sal pun tahu nih...sis JM still x faham...alami apa?

      Delete
  6. tak paham.. apa yg dimaksudkan angry bird?

    ReplyDelete
  7. Jangan buat angry bird angry! Kah kah kah...

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...