Rawat Sendiri Di Rumah | Bersihkan Kolesterol Saluran Jantung


Cara Tradisional Untuk Bersihkan Kolesterol Saluran Jantung | Ramai antara kita lebih suka menggunakan ubat hospital sekiranya sakit sebab mudah . Anda cuma perlu jumpa doktor atau beli di farmasi lepas tu telan bersama segelas air . Kalau pahit pun sedikit saja . Tahukah anda , ubat hospital yang mengandungi banyak bahan kimia itu , pada jangka masa panjang akan emberi kesan pada jantung dan buah pinggang . Doktor pun tak galakkan kita makan ubat hospital .


Rawat Sendiri Di Rumah | Bersihkan Kolesterol Saluran Jantung



Rawat Sendiri Di Rumah | Bersihkan Kolesterol Saluran Jantung


Orang zaman dahulu banyak menggunakan bahan yang ada di dapur juga sekeliling rumah untuk menjadikan badan sihat juga untuk merawat penyakit . Orang barat juga mengakui bahan-bahan dari dapur banyak mengandungi khasiat yang berguna untuk dapatkan tubuh badan yang sihat . 

Jantung adalah penyakit tiga sekawan selain penyakit kencing manis dan darah tinggi . Dulu , bila usia dah masuk warga emas , barulah ada bunga-bunga kena sakit jantung . Tapi zaman sekarang , penyakit hinggap dah tak kira usia . 

Penyakit mudah datang pada kita di zaman ini disebabkan cara gaya hidup termasuk pemakanan yang banyak mengandungi lemak tepu seperti makanan sejuk beku , pekerjaan yang lebih banyak duduk di atas kerusi serta kurang senaman kerana lebih banyak masa untuk bekerja .

Berikut sis kongsikan cara mudah untuk menjadikan jantung anda bebas daripada kolesterol . Rawat sendiri di rumah untuk bersihkan kolesterol saluran jantung menggunakan bahan - bahan seperti berikut :

Rawat Sendiri Di Rumah | Bersihkan Kolesterol Saluran Jantung

1 cawan halia

Rawat Sendiri Di Rumah | Bersihkan Kolesterol Saluran Jantung

1 cawan bawang putih


Rawat Sendiri Di Rumah | Bersihkan Kolesterol Saluran Jantung

1 cawan lemon

Rawat Sendiri Di Rumah | Bersihkan Kolesterol Saluran Jantung

1 cawan madu

Rawat Sendiri Di Rumah | Bersihkan Kolesterol Saluran Jantung

1 cawan cuka epal

Rawat Sendiri Di Rumah | Bersihkan Kolesterol Saluran Jantung

1 cawan air




Bila sudah ada kesemua bahan yang diperlukan untuk ramuan Bersihkan Kolesterol Saluran Jantung bersama sukatan yang tepat , anda perlulah 

1- Kisar kesemua bahan-bahan diatas ini setiap satu iaitu halia, bawang putih dan lemon campurkan dengan 1 cawan air jadi 3 cawan air bersama madu dan cuka epal . 

2- Didihkan selama 10 minit , sejukkan , simpan dalam peti ais .

3- Minum 1 sudu sebelum tidur pada waktu malam dan 1 sudu bila bangun tidur di sebelah pagi.


Sangat mudah melakukan Rawat Sendiri Di Rumah | Bersihkan Kolesterol Saluran Jantung . Selamat mancuba .



8 comments:

  1. Mudah aje rupanya rawat kolestrol,cuma yang penting kena rajin kan.

    ReplyDelete
  2. Mcm teringin nak buatlah Vee...senang jer tu kan. Pernah jugak beli jus Lega yg lebih kurang gitu ramuannya.

    ReplyDelete
  3. dah dua kali buat..tapi bau masa masak tu memang boleh lari keluar rumah..heheh..bau cuka tu yang tak tahan..bau busuk giler..hehehh...cemana la suami akak boleh minum hari2..heheh

    ReplyDelete
  4. Wah.. Bagus perkongsian sis vee untuk bersihkan saluran jantung.. Kebelakangan ini ramai yang menghidap penyakit jantung di usia muda..

    ReplyDelete
  5. bagus tips ni.. ramai org muda dh ada sakit jantung. yg sedih tu tak perasan diri ada masalah jantung

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...