Cara Dapatkan Sepasang Kasut Jogging Yang Sesuai Dengan Kaki Anda



Cara Dapatkan Sepasang Kasut Jogging Yang Sesuai Dengan Kaki Anda | Jogging merupakan cara senaman atau riadah yang paling mudah mengalirkan peluh . Korang boleh berjogging di taman , dan di kawasan perumahan dan tempat lain yang sesuai . Kalau rasa malas atau lebih suka duduk rumah , tetapi nak juga keluarkan pelu , korang boleh je berjogging ata treadmill . 


Cara Dapatkan Sepasang Kasut Jogging Yang Sesuai Dengan Kaki Anda




Berjogging tidak boleh menggunakan kasut biasa . Korang kena cari kasut jogging yang tapaknya lembut supaya kaki korang tak sakit . Selain itu , reka bentuk kasut jogging juga mesti sesuai dan selesa dengan kaki korang . Kasut jogging juga mestilah yang tahan lasak .

Cara Dapatkan Sepasang Kasut Jogging Yang Sesuai Dengan Kaki Anda


Untuk dapatkan kasut jogging terkini yang sesuai dengan korang , korang kena tahu cara-cara untuk memilih kasut jogging yang sesuai untuk korang .

1- Ketahui jenis kaki korang

  • rata
  • normal
  • tinggi

2- Sentiasa ukur kekerapan kaki anda

3- Pastikan korang eli kasut pada waktu petang atau malam kerana pada ketika itu keadaan kaki korang normal ( tak mengembang )

4- Jangan beli kasut yang ngam-ngam kaki

5- Pakai stokin semasa korang mencuba kasut di kedai .

6- Pilih sepasang kasut yang selesa di kaki bila korang berlari .

7- Bawa kasut lama korang bersama semasa cari kasut baru .

8- Jangan plih kasut jogging yang simple hanya kerana harga .


Kasut jogging ni , korang tak boleh beli ikut suka hati sebab nanti akan beri kesan kepada kaki korang . Itu belum lagi rasa selesa ke tidak pada kaki sebab trek nak berjogging tu mungkin batu kerikil atau trek taman yang menggunakan batu sungai . 

Selain itu faktor jangka panjang juga korang perlu ambil kira . Sudah tentu ada kesan sampingan korang mungkin akan mendapat seperti sakit kaki dan sakit lutut dan sebagainya .


6 comments:

  1. CARI KASUT YG PADAN N SESUAI DGN AKTVT YG NK DIBUAT..BANYAK KASUT YG BOLEH DIPILIH TU..

    ReplyDelete
  2. Wah muantappp mbak tipsnya kebetulan saya sedang nyari.

    ReplyDelete
  3. kasut jogging x pernah ada.. ada kasut tuk badminton je.. kena beli gak la..

    ReplyDelete
  4. beli kasut sukan tahun lepas baru pakai 3 kali je..heheh..nampak sangat malas nak bersukan..tu pasal gumuk..ekeke

    ReplyDelete
  5. Saya beli yg murah jer Vee hihi... keselesaan no 2.

    ReplyDelete
  6. ada threadmill kat umah tersadai je camtu

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...