Quiz Mudah Ketahui Personaliti Anda

Quiz Mudah Untuk Ketahui Personaliti Anda | Perlu ke korang tahu personaliti diri sendiri . Ada sesetengah orang , itu perkara remah saja . Dah itu itu diri kita . Be myself je lah , katanya . Tetapi bagi yang pentingkan penampilan dan perlu bersemuka dengan ramai orang dalam kerjanya membina personaliti / memiliki personaliti yang baik itu sangat penting dalam membina kerjaya .


 6 Soalan Mudah Untuk Ketahui Personaliti Anda



Personaliti atau keperibadian merupakan satu cabang psikologi yang mengkaji keperibadian dan proses individu lain yang menjadikan kita manusia. Antara definisi yang lain merujuk kepada sesuatu kualiti atau keadaan yang terdapat atau sedia wujud di dalam seseorang individu untuk individu tersebut menggelar dirinya sebagai seorang insan.
Personaliti ini merangkumi satu penyusunan di antara faktor-faktor seperti biologi, psikologi dan sosiologi. Untuk proses pergaulan (sosialisasi) berlaku, seseorang itu haruslah mempunyai personaliti

Dalam psikologi, personaliti ditakrifkan sebagai himpunan pola emosi, pemikiran dan perlakuan yang unik untuk seseorang dan tekal dengan masa. Personaliti juga berkait rapat dengan tindak-tanduk seseorang seseorang yang ingin menzahirkan ciri- ciri kawalan emosi dan pemikiran. Personaliti memainkan peranan penting seseorang daripada sudut pandangan luaran memainkan karektor diri. Sehubungan itu, satu daripada penyelidikan menjelaskan rupa diri dapat diukur dari dalam dan boleh dizahirkan pada luaran.

Kalau korang nak tahu , apa personaliti korang boleh lah cuba Quiz Mudah Ketahui Personaliti Anda ini .


4 Sila komen:

  1. perlu juga nak tahu personaliti diri sendiri kan ... dah lama tak buat kuiz macam ni :)

    ReplyDelete
  2. PERSENOLITI DIRI ADALAH KTRAMPILAN DIRI YG ZAHIR SAJA KOT...

    ReplyDelete
  3. personalitiku masih rendah. Kadar emosi lebih tinggi.

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...