Beberapa Cara Mudah Atasi Kelesuan


Beberapa Cara Mudah Atasi Kelesuan | Kelesuan selalunya akan membuatkan kita malas untk melakukan kerja . Kalau dah nak bergerak pun malas asyik dok nak melepak je , kena lak dapat sofa , memang terjun tiruk le jawapnya . Tapi kalau di pejabat , seksalah kan sebab kerja kena buat juga . Lagilah kalau kerja tu ada due date ... perghhh .


Beberapa Cara Mudah Atasi Kelesuan



Kelesuan ni ada banyak sebab . Kalau semalam korang pi rewang di majlis anak buah / adik beradik / sepupu sepapat , hari ini korang confirm lesu sebab kepenatan mengerah tenaga melakukan kerja semalam . 

Selain badan yang keletihan , tekanan juga boleh menyebabkan kelesuan . Tekanan ini termasuklah kerja yang bertimbun , masalah yang tak selesai , anak-anak buat perangai , hubungan tak berapa baik dengan orang skeliling dan sebagainya . 

Jadinya untuk jadikan korang cergas supaya bersemangat melakukan kerja , ada beberapa cara mudah atasi kelesuan ini . Antaranya lakukan regangan / senaman ringkas . Korang boleh je buat di pejabat . Selalunya rakan sepejabat ni sporting je kan . Kalau kena rakam kemudian jadi viral , bagi je buku lima kat dia ya .

Selalunya , hari Isnin memang hari yang lesu dan malas ... meh meh meh .


11 Sila komen:

  1. mmg stress nak kejar dateline...restless..

    ReplyDelete
  2. PERKONGSIAN TERBAIK VEE...
    tq for sharing

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. layan mimpi terus tersengih ... heh heh heh

      Delete
  4. memang kelesuan hari ini, sebab semalam dah berjalan-jalan

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena rendam kaki dalam air suam + garam tu ...

      Delete
  5. Betullah Vee sejak dah kilauan ni mmg selalu lesu....kudrat dah kurang kot haha....Nak buat senaman pun malas ni acaner tu?

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...