Beberapa Cara Mudah Atasi Kelesuan


Beberapa Cara Mudah Atasi Kelesuan | Kelesuan selalunya akan membuatkan kita malas untk melakukan kerja . Kalau dah nak bergerak pun malas asyik dok nak melepak je , kena lak dapat sofa , memang terjun tiruk le jawapnya . Tapi kalau di pejabat , seksalah kan sebab kerja kena buat juga . Lagilah kalau kerja tu ada due date ... perghhh .


Beberapa Cara Mudah Atasi Kelesuan



Kelesuan ni ada banyak sebab . Kalau semalam korang pi rewang di majlis anak buah / adik beradik / sepupu sepapat , hari ini korang confirm lesu sebab kepenatan mengerah tenaga melakukan kerja semalam . 

Selain badan yang keletihan , tekanan juga boleh menyebabkan kelesuan . Tekanan ini termasuklah kerja yang bertimbun , masalah yang tak selesai , anak-anak buat perangai , hubungan tak berapa baik dengan orang skeliling dan sebagainya . 

Jadinya untuk jadikan korang cergas supaya bersemangat melakukan kerja , ada beberapa cara mudah atasi kelesuan ini . Antaranya lakukan regangan / senaman ringkas . Korang boleh je buat di pejabat . Selalunya rakan sepejabat ni sporting je kan . Kalau kena rakam kemudian jadi viral , bagi je buku lima kat dia ya .

Selalunya , hari Isnin memang hari yang lesu dan malas ... meh meh meh .


11 Sila komen:

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...