Diet Mudah Ikut Jenis Darah


Diet Mudah Ikut Jenis Darah | Dah lebih seminggu kita menyambut syawal . Sudah tentu ramai yang berat badan naik mendadak ... ehem . Sis belum timbang lagi ya . Maklumlah , depan mata banyak benor yang sedap-sedap . Jadinya , melantaklah saja kan . Dah sebulan puasa , macam balas dendam bila makan ... heh heh heh .

Diet Mudah Ikut Jenis Darah


Bagi yang dah sah berat badan naik / bertambah dan ada hati nak diet , moh le scroll bawah ni . Sis kongsikan dengan korang diet ikut makanan ikut jenis darah . Manalah tahu , membantu kan . Tak banyak , sikit pun dah ok .

Diet Mudah Ikut Jenis Darah

Diet berdasarkan golongan jenis darah menunjukkan bahawa terdapat tindak balas kimia yang berlaku di antara darah dan makanan yang diambil . Setiap protein yang diserap tubuh , hanya sesuai dengan jenis darah tertentu sahaja .

Berikut adalah diet makanan yang sesuai mengikut jenis darah .


Diet Mudah Ikut Jenis Darah

Diet Mudah Ikut Jenis Darah
Diet Mudah Ikut Jenis Darah

Diet Mudah Ikut Jenis Darah

Diet Mudah Ikut Jenis Darah

Diet Mudah Ikut Jenis Darah
Diet Mudah Ikut Jenis Darah

Diet Mudah Ikut Jenis Darah

Berkesankah ?


Teori yang agak popular untuk mengurangkan berat badan ini terdapat pertikaian daripada pakar pemakanan . Justeru , tidak melihat kepada jenis darah , apa yang lebih utama adalah mengamalkan pemakanan yang sihat . Ini kerana jika dilihat terdapat beberapa faktor lain yang menyumbang kepada pengurangan berat badan selain jenis darah iaitu metabolisme , gula dan insulin dalam badan . 

Contohnya , dua orang yang mempunyai jenis darah yang sama mungkin mempunyai perbezaan dari segi keperluan metabolisme dan karbohidrat .



1 comment:

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...