Mangga Turunkan Berat Badan

alt image tag

ASSALAMUALAIKUM ...

Berdasarkan satu kajian di Australia yang diketuai oelh Prof . Mike Gidley dari Queensland Alliance of Agriculture and Food Innovation , kulit dua jenis mangga yang dikenali sebagai mangga Irwin dan Nam Dok Mai dapat melambatkan pengumpulan lemak pada sel - sel manusia kerana mengandungi bahan bioaktif .

Komposisi fitokimia pada mangga berkesan menghalang proses Adipogenesis ( proses yang berperanan penting yang mewujudkan obesiti ) . Kulit mangga adalah sumber nutrisi yang bermanfaat bagi sel ( Counselheal.com ) . Mangga memiliki kandungan gizi yang sangat baik .

Seperti yang korang tahu , obesiti berkaitan dengan banyak penyakit kronik seperti diabetes , penyakit jantung koroner , kanser payudara dan usus besar . Ada banyak bukti yang menunjukkan bahan kimia semula jadi dalam buah boleh menghalang proses pengumpulan sel lemak dan menghalang obesiti .

Buah epal dan pear juga perlu dimakan bersama kulitnya untuk mendapatkan manfaat khasiatnya . Kita juga boleh melakukan exercise , tidak mengambil makanan berlemak untuk mengelak obesiti .





3 Sila komen:

  1. Thanks sharing, 8share satu churp2 satu! SIAP! haha

    ReplyDelete
  2. Saya mmg suka buah mangga nih. Plus blh turunkan berat badan, berbakoi d makan. Hehe

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...