Pelakon Aqasha Berkongsi Petua



ASSALAMUALAIKUM ...

Pelakon Aqasha Berkongsi Petua Korang minta Aqasha ? Kalau tak minat pun , korang tentu minat dengan petuanya menjaga kesihatan diri kan ! Kat bawah ni ada sikit buah tangan dari Aqasha .


Pelakon Aqasha Berkongsi Petua



Pelakon Aqasha Berkongsi Petua

Aqasha , seorang pelakon lelaki popular suatu asa dulu . Selepas mendirikan rumahtangga , dia dah agak menyepikan diri dari dunia lakonan . Sebelum beliau berlakon , beliau pernah merakamkan suara dan telah menerbitkan sebuah album . Lagu hitnya , den dah lupa plak ... heh heh heh .

JAGA SUARA


Sebelum memulakan persembahan , Aqasha akan meminum banyak air suam . Tujuannya untuk elak tekak kering malah elok untuk jaga suara . Beliau membaca kalimah bismillah 21 kali untuk hilangkan darah gemuruh . 

JAGA RAMBUT


Beliau menyampu rambutnya setiap hari sebb rambutnya mudah berkelimumur . Beliau menggunakan limau nipis , kasturi atau purut pada kulit kepalanya . Biarkan seketika dan kemudian bilas .

JAGA WAJAH


Kalau penat sangat , kulit wajah mudah tumbuhi jerawat . Dia mencuci mukanya sebelum tidur kerana wajahnya jenis berminyak .

JAGA KUKU


Dia tak akan membenarkan kukunya panjang kerana mudah melukakan kulit . Jadi , setiap kali potong kuku dia akan meratakannya supaya tak ada kulit kuku yang timbul dan boleh melukakan .

JAGA PERUT


Dalam seminggu , dia akan ke jim 3 kali . Dia juga akan melakukan sit - up bagi memastikan perutnya tidak buncit . Dia pastikan yang dia tidak ambil makan malam .

BERDIET CARA AQASHA


Jangan lupakan sarapan pagi kerana ia amat penting untuk beri tenaga pada permulaan hari . Pada waktu tengahari , dia akan ambil makanan berat seperti nasi dan lauk pauk . Pada makan malam lak , dia hanya ambil sup / burger sebagai pengalas perut .


Jangan lupakan senaman . Aqasha akan lakukan 2 set senaman setiap hari merangkumi bahagian perut dan membentuk tubuhnya agar kelihatan tegap .






7 Sila komen:

  1. minat Aqasha dalam Embun...sore dia memang sedap.sayangnya dia x menjadi sebagai penyanyi.petua rambut tu kena ikut rasanya, sebab rambut Aqasha memang cun!

    ReplyDelete
  2. Fuyoooo... tak suka kalau dia berlakon watak antagonis

    ReplyDelete
  3. Wahhhh....
    Untuk sihat memang harus bersenam

    ReplyDelete
  4. ahaha amboi boleh tahan pakcik ni punya nasihat ehehe..

    ReplyDelete
  5. pegi jim 3 kali seminggu...ni dh 5 tahun x ke jim patutlah perut x nk kempis hehehe

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...