Pelakon Aqasha Berkongsi Petua



ASSALAMUALAIKUM ...

Pelakon Aqasha Berkongsi Petua Korang minta Aqasha ? Kalau tak minat pun , korang tentu minat dengan petuanya menjaga kesihatan diri kan ! Kat bawah ni ada sikit buah tangan dari Aqasha .


Pelakon Aqasha Berkongsi Petua



Pelakon Aqasha Berkongsi Petua

Aqasha , seorang pelakon lelaki popular suatu asa dulu . Selepas mendirikan rumahtangga , dia dah agak menyepikan diri dari dunia lakonan . Sebelum beliau berlakon , beliau pernah merakamkan suara dan telah menerbitkan sebuah album . Lagu hitnya , den dah lupa plak ... heh heh heh .

JAGA SUARA


Sebelum memulakan persembahan , Aqasha akan meminum banyak air suam . Tujuannya untuk elak tekak kering malah elok untuk jaga suara . Beliau membaca kalimah bismillah 21 kali untuk hilangkan darah gemuruh . 

JAGA RAMBUT


Beliau menyampu rambutnya setiap hari sebb rambutnya mudah berkelimumur . Beliau menggunakan limau nipis , kasturi atau purut pada kulit kepalanya . Biarkan seketika dan kemudian bilas .

JAGA WAJAH


Kalau penat sangat , kulit wajah mudah tumbuhi jerawat . Dia mencuci mukanya sebelum tidur kerana wajahnya jenis berminyak .

JAGA KUKU


Dia tak akan membenarkan kukunya panjang kerana mudah melukakan kulit . Jadi , setiap kali potong kuku dia akan meratakannya supaya tak ada kulit kuku yang timbul dan boleh melukakan .

JAGA PERUT


Dalam seminggu , dia akan ke jim 3 kali . Dia juga akan melakukan sit - up bagi memastikan perutnya tidak buncit . Dia pastikan yang dia tidak ambil makan malam .

BERDIET CARA AQASHA


Jangan lupakan sarapan pagi kerana ia amat penting untuk beri tenaga pada permulaan hari . Pada waktu tengahari , dia akan ambil makanan berat seperti nasi dan lauk pauk . Pada makan malam lak , dia hanya ambil sup / burger sebagai pengalas perut .


Jangan lupakan senaman . Aqasha akan lakukan 2 set senaman setiap hari merangkumi bahagian perut dan membentuk tubuhnya agar kelihatan tegap .






7 Sila komen:

  1. minat Aqasha dalam Embun...sore dia memang sedap.sayangnya dia x menjadi sebagai penyanyi.petua rambut tu kena ikut rasanya, sebab rambut Aqasha memang cun!

    ReplyDelete
  2. Fuyoooo... tak suka kalau dia berlakon watak antagonis

    ReplyDelete
  3. bgs dia ni...lama da x tgk dia muncul kt tv

    ReplyDelete
  4. Wahhhh....
    Untuk sihat memang harus bersenam

    ReplyDelete
  5. ahaha amboi boleh tahan pakcik ni punya nasihat ehehe..

    ReplyDelete
  6. pegi jim 3 kali seminggu...ni dh 5 tahun x ke jim patutlah perut x nk kempis hehehe

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...