Makna Hari Lahir Perempuan Melaui Tajul Muluk


ASSALAMUALAIKUM ...


TAJUL MULUK ... astrologi zaman silam yang sangat popular dikalangan masyarakat jawa di Indonesia . Dr. Fadzillah Kamsah berkata : "Cuma boleh jadi panduan , bukan kepercayaan " sebab Allah itu yang lebih mengetahui dan maha berkuasa atas segala kejadian Nya .


Makna Hari Lahir Perempuan Melaui Tajul Muluk



Makna Hari Lahir Perempuan Melaui Tajul 


Kepada sesiapa yang berminat nak tahu tentang makna disebalik hari lahir korang , meh la usha apa tajul muluk dapat tafsirkan berdasarkan hari kelahiran korang tu . 


ISNIN

CIRI BAIK - > Bersikap jujur , tidak mudah menggelabah atau panik . Berhati - hati , tidak mudah mengalah , pandai menjaga diri dan pergaulan . Ramai teman lelaki dan wanita menyukainya . Mudah memberi pertolongan , cergas , berusaha kuat .

CIRI BURUK - > Kalau sedang marah , memang menakutkan . Jarang mahu mengaku kalah dalam pertengkaran .

KEWANGAN - > teliti dan pandai menguruskan kewangannya .

CINTA - > Dia mencurahkan kesetiaan yang tak berbelah bagi dan sedia berkorban . Seksualnya kurang membara melainkan pasangannya pandai mencari tempat rangsangannya .


SELASA

CIRI BAIK - > Tutur katanya lembut dan pandai mengambil hati .  Mudah mengaku kalah dan mudah minta tolong dari orang lain . Pandai simpan rahsia . Hanya orang tertentu saja yang tahu rahsianya . Rajin bekerja , bertanggungjawab ,

CIRI BURUK - > Suka mencari salah orang lain . Bila dia tak sukakan seseorang , dia akan sentiasa mencari kesalahan orang itu . Hatinya keras umpama batu dan susah nak dilembutkan . Cepat berubah fikiran . Mudah terpengaruh dengan khabar angin . Mudah terperangkap dalam banyak perkara . Suka dipuji dan perlukan bimbingan dan pengawasan dalam banyak perkara .

KEWANGAN - > pandai berjimat , tak kedekut .

CINTA - > Berpotensi menduakan suami .


RABU

CIRI BAIK - >  Dia pandai membawa diri dalam pergaulan , pandai ambil hati dan tahu hargai orang lain . Dia pentingkan kawan lebih dari diri sendiri . Berfikiran terbuka .

CIRI BURUK - > Suka berdendam . Kalau ada orang buat jahat padanya , dia akan membalas lebih jahat daripada itu . Tak pandai simpan rahsia . Tak suka orang perintah dia buat kerja . Tak konsisten , kurang pengalaman . Hatinya keras , tak makan pujuk rayu . Hanya orang tertentu saja yang tahu lembutkan hati dia nih .

KEWANGAN - > Pandai cari duit tapi tak pandai simpan duit .

CINTA - > Cintanya pandang pertama . Rela berkorban kerana cinta . Seksualnya tinggi dan sangat kuat . Romantik di tempat tidur dan pandai berasmara .


KHAMIS

CIRI BAIK - > Rajin dan tekun bekerja . Bercita - cita tinggi .

CIRI BURUK - > Suka menyinggung hati orang lain . Cakapnya kesat , kemahuan kuat dan bersikap agresif  . Tak suka diganggu ketika bekerja . Hatinya tidak tetap , mudah goyang . Mudah terpedaya pujuk rayu sampaikan tak kenal baik dan buruk .

KEWANGAN - > Pandai mengurus dan merancang kewangan 

CINTA - > Boleh terpikat kepada lelaki lain walaupun dah ada kekasih atau suami . Tapi tak mudah jatuh cinta . Suka menyelidik dahulu sebelum bercinta . Pada awal perkahwinan tunduk pada suami , tapi akan berubah bila dah lama bersama . Seksualnya tinggi . Kalau tak dapat kawal boleh terjebak ke dalam maksiat .


JUMAAT

CIRI BAIK - > Bersemangat waja . Hati yang kental . Pandai simpan rahsia . 

CIRI BURUK - > Bangga diri . Suka berbelanja . Suka dipuji . Suka bergaul . Suka melakukan perkara berbahaya dan sia - sia . Tak suka mengaku kesalahan sendiri .

KEWANGAN - > Boros dan tak pandai simpan wang .

CINTA - > Berani menentang suami . Cintanya sejati dan tak mudah berubah . Cuma kadang kala tidak telus . Seksualnya tersangat istimewa , menyeronokkan , penuh kelembutan . Tetapi bila dingin , tak suka dipaksa .


SABTU

CIRI BAIK - > Tegas pendirian , cerdas pemikiran dan teliti dalam banyak hal . 

CIRI BURUK - > Suka kebendaan . Tak suka dengan kanak - kanak . Suka bertikam lidah . Tidak pernah rasa puas .  Suka berkorban apa saja demi mencapai cita - cita .

KEWANGAN - > Pandai berjimat dan sentiasa berfikir untuk masa depan . 

CINTA - > Kuat cemburu . Apabila bercinta suka menyelidik latar belakang pasangan dan suka menguji . Akur dan mengikut perintah suami . Seksualnya agak dingin , tetapi bila dah mula , seksnya kuat dan tahan lama , tidak tergesa - gesa dan buat dengan kelembutan .


AHAD 

CIRI BAIK - > Pandai simpan rahsia . Rajin berusaha dan bekerja . Tak mudah mengalah .

CIRI BURUK - > Sukakan kemewahan dan menunjuk - nunjuk diri . Suka merendahkan kawan dan bangga diri . Tak suka dengar nasihat . Mudah terpedaya dengan kata - kata . Suka kritik orang tapi tak suka orang kritiknya .

KEWANGAN - > Pemboros .

CINTA - > Bila ada suami , taat pada suami . Percintaannya tak telus tapi sanggup berkorban apa saja bila hati dah suka . Rangsangan seksualnya tinggi tapi apabila tak dapat kepuasan , cari jalan lain . 


Sekadar Panduan


Jadikanlah penjelasan kitab tajul muluk di atas itu sekadar panduan sahaja ya . Jangan percaya pula walaupun mungkin ada kebetulannya . 

Mesti ada yang tersenyum - senyum tu kan ... kena lah tu kat batang hidung sendiri ... heh heh heh .





8 Sila komen:

  1. Hmmm..macam ada yang betul and ada yang salah...he..he

    ReplyDelete
  2. hahaha ena layan je mood ena setiap hari.. yang psti kerja kuliyah tetap berjalan.. sob sob sob

    ReplyDelete
  3. Hahhaha.. akak tak ingat lahir hari apa Vee :):)

    ReplyDelete
  4. Kelekuk kena tepat kat hidung sendiri...*adoiiiii*

    ReplyDelete
  5. ada yang sama ada yang mcm tak sama..hihi

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...