Yang Mana Bibirku ...






Salam ceria semua . 
Petang ni mendung dah berarak dan tiba di sini .
Cuma perlu tunggu hujan bila nak gugur .

Itu kisah di langit .
 Sekarang kisah kat muka kita .
Bibir , ermmm bibir .
Kat situlah tempat kita makan , minum , membaca , menyanyi , membebel dan bla , bla , bla ...
Hahahaaa ... ntah apa lagi . 
Ish ... malas den nak fikir ...

Teringat bunda kata , bibir nipis nih mulut murai , cerewet dan kuat membebel .
Mungkin ada betul juga .
Ya lah , orang dulu kan  bercakap ikut apa yang dia nampak , perhati sepanjang hidupnya .
Kalau tak kerana dek ramai empunya bibir nipis ni suka pot pet , pot pet , tak ler bunda kata camtu kan !

Meh kita tengok dan baca , apa yang orang dolu - dolu kata pasal bibir nih ...




1. Bibir Tebal - 

Bentuk bibir kelihatan tebal dan kembang, tidak berapa cantik tetapi kalau pandai mengenakan solekan yang betul, akan kelihatan seksi dan menggoda. Bagi mereka yang memiliki bibir jenis ini, merupakan seorang yang pandai mengatur kewangan dalam perbelanjaan, penyabar serta berani menghadapi dugaan dan cabaran hidup.


2. Bibir Kecil -

Bentuk ini amat disukai, kerana kelihatan comel dan mungil seperti bibir bayi. Mereka yang memiliki bibir jenis ini, merupakan seorang yang suka berterus-terang tetapi mudah merasa rendah diri serta merasa diri tidak bahagia.


3. Bibir Tipis - 

Selalu dikaitkan, orang berbibir tipis adalah jenis celupar iaitu suka cakap lepas dan berbisa serta bermulut jahat, tetapi ini hanya andaian dan kalau adapun ianya adalah kebetulan. Dikatakan orang bibir bibir tipis tidak mempunyai prinsip dan pegangan hidup kerana mereka mudah terpengaruh apabila dipujuk rayu iaitu bersikap seperti lalang.


4. Bibir Kecil dan Sempit -

Dikaitkan sebagai seorang yang yang comel dan manis. Mempunyai sifat yang hampir serupa dengan orang berbibir kecil. Bezanya, mereka selalu cepat panik dan bimbang apabila berhadapan dengan masalah serta tidak pandai membuat keputusan. Merasakan diri tidak diberi peluang yang cukup dalam sesuatu keadaan.



5. Bibir Kehitaman - 

Bibir kehitaman yang bukan disebabkan merokok, tetapi memang semulajadi kehitaman. Mereka ini dikatakan jenis yang suka berbohong dan bergaduh.



6. Bibir Pucat - 

Mereka berbibir jenis ini merupakan seorang yang bersifat panas baran dan cepat marah serta menginginkan kemenangan didalam segala hal dan situasi.



Orang zaman dolu banyak cari jodoh tengok fizikal .
Tak kira la , omak pengantin ko atau pengantin tu sendiri .
Dah kalau bibir tuh yang Allah dah beri sejak azali lagi , memang kena terimalah .
Tapi tak per . 
Kurang kat bibir , Allah beri lebih kat part lain lak .
Allah tu kan MAHA ADIL !
Dok gitu ?

Den tak rasa down or tercabar pun .
Teman - teman camn lak ?
Ada ker firasat bibir yang betul tepat kat batang hidung tuh ...
Heheheee ...
Bisa penyek hidung mu itu ...
kah kah kah ...






 

8 Sila komen:

  1. Ini dah jadi typical isu kan Vee. Kalau dulu mungkin sebab rata-rata percaya bolehlah tapi sekarang org dol lukis bibirlah, injeklah dah tak asli lagi dahsyat!!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul lah . dah tk leh baca karakter dia via bibir lah ... hah hah hah

      Delete
  2. Hehehe....kiut jerr.....bibir rietta adalah rahsia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. doh mata pun x nampak tuh ... saya lagi la , maluuu ... heheeee

      Delete
  3. sebenarnya kan tatau bibir sendiri jenis yg mana satu kihkihkih :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul lah . klu ikutkan ada 3 jenis yg masuk . udoh jadi rojak diri ku ini ! tak rela , tak rela ...

      Delete
  4. semua cantik2 bibirnya..subhanallah

    ReplyDelete
  5. siap g tengok kat cermin tu..nk tengok bibir jenis apa...hehehehe...nk kata kecil..kecil la jugak...nk kata nipis...x ada la nipis sgt..sedang2 je...so x tau la kategori mana...tp noe mcm susah nk caya...hehehe..so x rasa apa2 pun...

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...