Hijrah Biar Berbaloi


Assalamualaikum ...

Selamat menyambut Maal Hijrah kepada semua pembaca .
Semoga tahun ini akan memberi lebih banyak kebaikkan , kegembiraan dan rezeki yang melimpah .

 Hijrah Biar Berbaloi

Hijrah Biar Berbaloi


Apa azam korang tahun ni agaknya ya .
Vee tak ada azam tahun baru .
Azam vee pada bila - bila masa yang diperlukan .
Kalau nak tunggu tahun baru , rugilah .
Banyak nanti peluang baik yang terlepas .

Kita sebenarnya kena berhijrah mengikut keadaan .
Tak perlu menunggu waktu atau hari - hari tertentu .
Tak perlu tunggu masalah tiba .
Tak perlu tunggu sesiapa suruh .
Kerana masa tak pernah menunggu kita !
Apatah lagi ajal ...

Jika kita nak berhijrah, 
berhijrahlah ikhlas kerana Allah .
Kerana di situ banyak ganjarannya .
Kerana di situ segalanya akan dipermudahkan oleh - Nya 
... insha Allah .
Barulah penghijrahan yang kita lakukan itu berbaloi .

Ingatlah , 
Jika kita berhijrah kerana manusia , manusia akan mati .
Jika berhijrah kerana harta , harta akan hilang .

Tanyalah pada diri sendiri , 
apa yang kita mahu dalam hidup sebenarnya .


Salam Maal Hijrah 








10 Sila komen:

  1. Salam Maal Hijrah, semoga semua kita akan sentiasa berubah setiap masa dari yang baik kepada yang lebih terbaik...

    ReplyDelete
  2. Betul.
    Kalau nk berubah xleh tunggu2.
    Tp tahun br ni bgus juga mulakan niat utk berubah kearah kebaikan.. semalam amalan kita tlh diangkat setahun.

    ReplyDelete
  3. salam maal hijrah sis.
    moga tahun ni lebih baik dari tahun sebelumnya. :)

    ReplyDelete
  4. SALAM MAAL HIJRAH....BERIJRAHL KEARAH KEHENDAK ALLAH...

    ReplyDelete
  5. Tak de azam apa pun..cuma lalui hari2 seperti biasa je..hehe

    ReplyDelete
  6. specific azam tu takde..
    but saya sama saja mcm orang lain, nakkan tahun ni jadi lebih baik berbanding tahun2 sebelumnya.. inshaAllah.. salam maal hijrah cik qaseh.. =)

    ReplyDelete
  7. SAMA LE DOK REFRESH AZAM TAHUN LEPAS YG TAK TERCAPAI LAGI TU..

    ReplyDelete
  8. Kalau belum terlambat, salam Maal Hijrah, Vee. Macam dah lamanya tak mai ke sini!

    Betul tu, kalau nak berhijrah haruslah kerana kesedaran sendiri bukan kerana orang lain. Semoga tahun baru ni membawa lebih banyak pembaharuan dalam hijrah diri kita.

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...