Tamak Haloba


Assalamualaikum ...

Kisah ni dah lama .
Bulan lepas punya rasanya .
Satu pagi yang hening , tetiba jadi kecoh .
Masing - masing sibuk mandi dan cari baju .
Owh , nak pergi kenduri kahwin rupanya .

Semua orang sudah siap sedia nak pergi kecuali seorang .
Dengar bunyi iron baju di atas .
Si kakak sulong ini sangat cermat menggosok baju .

" ko nak pi makan je najwa . 
Tak de orang kisah pun baju ko bergosok ke idak . "

Anak dara dah belajar melawa .
Jaga penampilan biar nampak kemas .
Jangan ada yang ikut balik sudah ...

Bila dah semua pergi , Vee je lah tercongok seorang di rumah .
Belum breakfast ... apa nak makan ?
Nampak sup tulang ada lagi baki dalam periuk .
Buka ais box ada cendawan .
... jawabnya sup sayur mari .


Tamak Haloba


Dah siap sup sayur , letak kat meja makan .
Buka pulak tudung saji .
Eh , Ada lagi nasi himpit !
Tetiba terliur lak nak makan dengan sup tulang .

Pergi dapur goreng telur dan soohon .
Letak dalam mangkuk dengan sahabat lainnya .
Jadilah soto lembu seadanya .


Tamak Haloba


Tetiba termenung jap .
Mana satu nak makan ni ?
Perut kecik jer .
Makan soto confirm dah kenyang !
erkkk ... simpan jer lah sup sayur tu .
makan untuk malam nanti .

Ambik sup sayur , simpan kat ais box .
Kalau tak tetiba tinggal mangkuk kosong jer nanti .
... sempat lagi nak tamak haloba 
tak padan perut kecik sorang ni .

... heh heh .

Selamat berhujung minggu !










13 Sila komen:

  1. hehe..kadang-kadang kena tamak haloba sikit, kalau tak habis tak merasa

    ReplyDelete
  2. dua2 soupy..memang kenyang kalau makan dua-dua..

    ReplyDelete
  3. sedap nampaknya tu...perut kecil isi sikit dah..

    ReplyDelete
  4. hihi.. ingat ape la tadi.. sedapnyee makanan tu.. yummy..

    ReplyDelete
  5. Tengok soto Vee memang terasa nak makan pulak :)

    ReplyDelete
  6. hihi..sesekali tamak haloba.. yela..nk mkn skaligus x elok jugak kan... nanti kan teroverload plok

    ReplyDelete
  7. Emak mana Vee?
    Haha....biasalah Vee, sesekali ada gak perasaan tamak ni hihi....
    Maklumlah dua dua kita teringin nak makan

    ReplyDelete
  8. sup sayur letak kacang?...bleasah je lah ye..janji sedap

    ReplyDelete
  9. Biasalah tu bila datang tamak haloba. Rasa macam semua nak bedal lepas tu senak perut. Akhirnya sup sayur tu siapa yang kerjakan? Anak buah ke?

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...