Khemah Castle


Assalamualaikum ...

Khemah Castle | Hari yang ditunggu - tunggu para penjawat awam telah pun sampai termasuk my kakak . Macam biasa , bila hari gaji , memang my kakak akan balik lewat sedikit . Selain membeli keperluan , sudah tentu ada barang mainan untuk my anak buah aka kena pau !


Khemah Castle

Gaji


Den kalau dapat gaji , perkara pertama yang den buat adalah bayar bil dulu . Selebihnya barulah keperluan diri . My kakak bila dah kena pau dengan anak - anaknya , maka inilah dialog pertama dia bila dok sebelah den :

" bayar bil , bayar bil ... "

itu maknanya my kakak mengingatkan diri sendiri sebelum rm tetiba menyusut tanpa sedar ... heh heh heh .


Khemah Castle


Khemah Castle


Tersengih - sengih my anak buah menunjukkan barangan yang mereka bawa . Mak usunya ini dah mengagak mesti ada sesuatu yang mereka pau dari gaji mamanya . Mereka mengepau khemah castle !

" Ainul punya lah mak usu . "

Yo lah tu . Petang itu , dengan gigihnya si abang dan hanani memasang khemah castle . Si baby Ainul selamba je nene dengan mamanya . Ayat pertama yang keluar dari mulut mak usunya bila melihat khemah ini :

" mama , ko rasa kan , sapa yang dok dalam khemah castle ni nanti ? "

My kakak cuma tersengih saja . Yang pasti kami memng dah tau siapa yang akan guna khemah castle tu .

Spesifikasi:•      Material: nilon yang tahan air
•      Diameter: 105cm
•      Tinggi: 135cm
•      Warna: Biru atau Merah Jambu
Ciri-ciri:
•      Ringan dan mudah untuk diseliakan.
•      Sesuai untuk berkelah atau dipasang di luar rumah pada yang cerah
•      Hanya 1 minit untuk dicabut dan dileraikan!


Khemah Castle

Macam yang di duga , selambe je my kucing bersantai di dalam khemah castle ni dengan selesanya . Selebihnya , selepas itu sudah tentu si abang dan si qistina pula . Bercekrama berdua di dalam tu sampaikan my kakak sergah :

" hoi , mana boleh berdua dok dalam tu . berkhalwat tau . "

kena gelak ramai - ramai . sesaja je nak usik mereka itu . Sudah pasti hujung mingu nanti khemah castle itu akan berada di halaman rumah . Bukan ainul tapi si kakak - kakak yang teruja nak mengeksploitasi khemah castle tu .

Seronok kan anak ramai macam ni ...  meriah . Den kalau Allah izinkan je lah baru bolwh dapat anak ... redha kalau itu takdirnya ...







13 comments:

  1. Kucing pon nak tumpang sekali dok dalam khemah tu. Nak beli tapi tak terbeli² lagi.

    ReplyDelete
  2. kat rumh x leh dah beli benda2 gini.. penuh dah rumh..
    ha

    ReplyDelete
  3. assalam,kakak baru follow sini...salam perkenalan
    selesa sungguh kucing2 tu dalam khemah..

    ReplyDelete
  4. sama lah...dapat gaji je mesti selesaikan hutang n bil dulu

    ReplyDelete
  5. khemah castle...comel...kalau dapt ke JM pun mesti nk tdo dlm tu

    ReplyDelete
  6. KHEMAH CASTEL YG CANTIK...ANAK2 MAKUSU HAPPY SGT NAMPAKNYA BERMAIN DLMNYA...

    ReplyDelete
  7. Bestnya ada khemah..Boleh acik pinjam kalau gi camping..:D

    ReplyDelete
  8. Besi dlm khemah tu mmg da ada ke kene beli sendiri ye kak

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...