Salam Aidil Adha


Assalamualaikum ...

Salam Aidil Adha | Esok kita akan menyambut Aidil Adha . Ada antara korang yang mungkin dah sampai ke kampung halaman malah ada juga yang masih dalam perjalanan . Selebihnya , tak balik kampung .


Salam Aidil Adha





Punjungan


Macam biasa , bila nk sambut raya , sebelum balik kampung , kami akan masak terlebih dahulu . Bila dah siap masak , kami akan masukkan ke dalam bekas untuk di bawa pulang ke kampung . Orang jawa sebut sebagai punjungan . Kecoh sebab my anak buah kena kerah dengan abahnya mengemas rumah dan memasak sebab esok nak raya . 


Salam Aidil Adha


Salam Aidil Adha


Sempena aidil adha yang akan menjelang esok , den mengharapakn korang semua gembira berkumpul bersama keluarga tercinta . Kepada yang dapat melakukan ibadah korban , semoga ibadah korban itu dapat berjalan dengan sebaiknya .


Salam Aidil Adha


Ni , den hidangkan gambar rendang ayam pencen kegemaran man in the haouse yang belum nak memekat lagi kuahnya sebagai pembuka kepada aidil adha yang akan menjelang esok .

Salam aidil adha kepada kengkawan semua . Jangan lupa buat solat hajat / sunat sepertiga malam ini dan solat sunat aidil adha esok paginya . Ingat , sunat pakai cantik - cantik di hari raya walaupun sekadar nk tengok lembu dikorbankan ... 





5 comments:

  1. Wah dah siap dah juadahnyer awal2 lagi ekk...
    Samalah ngn bunda kalau balik raya mesti masak dulu...bawa balik makan sama2 ngn adek beradek .... meriah berkongsi juadah kan..

    ReplyDelete
  2. Rindunya suasana raya kat kampung di Johor...(sebab raya kat selangor..huhu)
    Salam Aidil Adha Vee :)

    ReplyDelete
  3. Tradisi johor yang tak dapat kat tempat lain

    ReplyDelete
  4. Salam Aidiladha dan happy belated birthday ^-^

    ReplyDelete
  5. sedapnya.. meriah la lauk2 raya eh.. CT biasa2 je.. ada rendang daging.. ktupat pun order..
    nak buat tak reti.. tok plak dah x larat..

    salam aidiladha =)

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...