Bila Anak Cerewet Pilih Makan


Bila Anak Cerewet Pilih Makan | Ibu bapa sentiasa berusaha beri makanan yang terbaik kepada anak - anak mereka terutama sekali makanan itu mestilah berkhasiat . Tapi , bila ibu bapa mereka tiada di sisi , korang anak - anak ni akan pilih makanan yang berkhasiat ke ?


Bila Anak Cerewet Pilih Makan


Selalunya bila breakfast , memang jadi masalah pada ibu nak menyediakan makanan untuk mereka . Pilihan makanan untuk breakfast anak ni kalau tak kena tekak mereka , memang mereka tengok je tau .

Kalau anak buah sis lima orang itu , memang nak makan makanan segera memanjang . Kalau breakfast , suka benor kalau ada funfries , wedges , nuggets dan yang seumpamanya . Kalau kat luar pula , bila nak beli jajan , memang pilih makanan yang banyak lemak tepu tu . Burger , roti jon , mister potato , cheeze ring dan sewaktu dengannya .

Bila di rumah , my kakak lak suka hidangkan sayur ulam bila makan tengahari dan malam . Yang herannya , boleh lak pulun selamba je . Tak de pun nak buat muka .

Baru-baru ini , my anak buah berbisik kat sis , katanya :

" mak usu , saya tak suka makan ikan patin . "

Maka sis panjangkan perkara pada mamanya . 

My anak buah sebenarnya juga ada makanan yang mereka tak suka makan tapi tak sampai hati nak cakap dengan mamanya . Jadinya mereka ambil saja lauk lain yang mereka tak boleh makan . Tapi , telur mesti kena ada sebab my anak buah kalau tak selera dengan lauk yang mamanya masak , mereka goreng telur saja . 

Korang pun ada lalui perkara macam ni juga kan ...

2 comments:

  1. SETUJU DGN N3 QV TU...ANAK2 LA TU MINAT BETUL MKNAN SEGERA...LAUK SAYUR YG DIHIDANG XDISUKAI SGT KECUALI AYAM N TELOR...SETIAP HARI NK MKN TELOR SAJA.

    ReplyDelete
  2. Anak akk setakat ni sayur tak mahu makan, tapi bila ditaska makan saja,dirumah tak mahu, buah2an dan makanan lain ok

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...