Warna Melambangkan Personaliti



ASSALAMUALAIKUM ...

Kenapa korang suka sangat pada satu warna ? Jarang ada orang yang suka gila kat banyak warna . Sebenranya personaliti korang dapat dibaca melalui warna yang korang paling suka . 

MAKNA WARNA PADA PERSONALITI 

1. MERAH
Korang seorang yang berani , gagah , berkeyakinan , tabah , ekstrovert dan spontan . 

Merah digunakan bila korang perlu berhadapan dengan hari yang mencabar atau korang rasa tak ada tenaga .

2. OREN
Korang seorang yang gembira , konstruktif , suka bergaul dan bersedia menerima risiko . 

Oren membawa keceriaan pada hari kerja dan menguatkan selera hidup kita ! Oren merupakan perangsang emosi . Warna yang baik untuk mengembalikan korang ke hidup biasa pada hari bosan dan pudar .

3. KUNING
Korang seorang yang optimistik , praktikal , intelektual dan lucu .

Kuning memberikan kita kejelasan fikiran , meningkatkan kesedaran dan merangsang minat serta perasaan ingin tahu . Kuning dikaitkan dengan kebolehan untuk mengerti dan memahami . Ia adalah baik untuk memori  , belajar ketika peperiksaan dan membina keyakinan .

4. HIJAU
Korang seorang yang memahami , cepat menyesuaikan diri , baik hati , rendah diri , pengasih dan bersimpati .
Hijau membantu mengendurkan otot , saraf dan fikiran . Sangat sesuai untuk orang yang stress , tension dan menghadapi tekanan . Membersih dan mengimbangi tenaga kita untuk beri perasaan baru , ketenangan dan harmoni . Sangat baik bila korang rasa lemah dari segi emosi .

5. BIRU
Korang seorang yang setia , bijaksana , berinspirasi , inventif dan penyayang .

Warna yang dapat menenangkan secara mental . Ideal bagi korang yang susah nak tidur dan kanak - kanak hiperaktif . Memberi korang kebijaksanaan dan kejelasan , mengukuhkan komunikasi dan gaya percakapan .

6. UNGU
Korang seorang pemimpin yang berinspirasi , bermatlamat , kreatif , adil dan pengorbanan diri .

Warna ini menyucikan pemikiran dan perasaan . Memberikan inspirasi kepada korang dalam segala tugasan . Tenaga ungu menyumbang ke arah spiritual kita , membawa panduan , kebijaksanaan dan kekuatan dalaman . Mengukuhkan kebolehan artistik  dan kreativiti .

So , sekarang nih senangla korang nak baca perangai orang lain ikut warna . Boleh ker ? Hahaaaa ... 

*Tips : Wanita yang ingin memikat lelaki patut memakai pakaian merah terutamanya merah - oren terang . Warna ini akan merangsang rantaian kimia dalam diri lelaki  yang membuatkannya bertindak balas secara positif . 

Ketika melihat warna merah , otak akan menghantar isyarat kepada badan untuk merembeskan epinephrine , sejenis hormon yang menyebabkan jantung berdenyut cepat dan meningkatkan suhu badan !





0 Sila komen:

Post a Comment

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...