Kerenah Anak Bungsu


Assalamualaikum ...

Sedang rancak menyediakan juadah berbuka beramai - ramai ,
tetiba lak si kecik melalak .
' Naper nih ? ' ; tanya hambo pada mamanya .
' Mintak colouring book . '
Dah dekat nak berbuka , maka mamanya malas nak melayan lah .

masa mak usunya nak snap photo , dia berhenti menangis .
pastu sambung lagi ...

Bila bunyi jer azan , 
maka semua rakyat kat umah nih pun berbuka .
Si kecik ni pun posa gak .
Maka si mamanya suruh si kakak amik si kecik kat upstairs tuh .
Bila dah sampai bawah , si berlari semula ke atas sambil melalak .

Maka sepontan ler mak Usunya berkata ;
" Kalau ko nak tau , tu la perangai anak bungsu . 
Kalau dia nak , mesti jam ni gak ada kat depan mata . "

Maka anak buah pun bertanya kat mamanya ;
" Mama , mak Usu dulu camtu gak ker ? "
ALAMAK ! CAMNA LAK HAMBO LEH LUPA YANG HAMBO NIH ANAK BUNGU GAK ?
Cis ! tak pasal - pasal pecah rahsia .

Spontan hambo berkata ; ' mama , tak yah buat dosa kering yer . mak tak cakap apa - apa pun ! '
( nak cover malu kat anak buah ... heh heh heh )
Bonda selamba jer menikmati juadah berbukanya tanpa sebarang respon pun !

Tak pasal - pasal hambo kena gelakkan anak buah 4 orang tuh .
Ceh ! Songeh jer ler ...
Dah memang hambo anak bungsu pun !

Seronok dok umah akak nih .
Hampir setiap hari ada jer kerenah anak buah yang hambo leh buat entry .
Walaupun sebenarnya dah banyak babak yang terlepas aka tak terfikir nak buat entry .
Pas tu tepuk dahi dan rasa terkilan lah sesangat .

Teringat permintaan anak buah nak cup cakes .
Semalam lak abang ipar beli telur 2 tray ...
Ini dah cukup bagus ...

Selamat berbuka kepada semua teman blogger ...


1 comment:

  1. Kakak rasa anak bungsu manja dia ada lebih sikit kan... kan... (hmmmm... jgn tak mengaku. Kakak nampak adik kakak walau dah kawen pun masih manja dgn kami kakak-kakaknya).

    So.. itulah bestnya kenapa selalu ibu-ibu buat N3 tentang anak. Vee sementara ini buat tentang anak buah dululah ye:)

    ReplyDelete

Terima kasih teman - teman sebab sudi mengomel kat sini ...